منابع و مأخذ
آقاملایی، سحر، هدایتالله نیکخواه و سوده مقصودی (1399). «مدرنیته، فرهنگ مصرفی و سبک زندگی؛ یک تحلیل جامعهشناختی در شهر کرمان». فصلنامه علمی مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات، شماره 51: 228ـ193.
بیچرانلو، عبدالله (1398). «شام رسانهای برای جذب مخاطب؛ مطالعه موردی برنامه بفرمایید شام». فصلنامه علمی رسانههای دیداری و شنیداری، شماره 31: 270ـ251.
ذکایی، محمدسعید (1381). «خرده فرهنگ، سبک زندگی و هویت». فصلنامه رشد آموزش علوم اجتماعی، شماره 20 و 21: 27ـ20.
ذکایی، محمدسعید (1391). «مصرف و سبک زندگی: رویکردها، مسائل و آسیبها». فصلنامه علمی وسایل ارتباطجمعی رسانه، شماره 88: 33ـ5.
رستمی، احسان و مرجان اردشیرزاده (1392). «نگاهی به نظریههای سبک زندگی». فصلنامه مطالعات سبک زندگی، شماره 3: 31ـ9.
شریفی، رضا (1397). مطالعهای درمورد سلبریتیها و دانشآموزان دبیرستانی؛ مطالعه موردی: دبیرستانهای فرهنگ (پسرانه) و طلوع (دخترانه). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.
عباسی، عاطفه و علی جعفری (1399). «تأثیر کنشهای اینستاگرامی سلبریتیها بر سبک زندگی کاربران ایرانی». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 101: 54ـ33.
فلیک، اووه (1394). درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمه هادی جلیلی. تهران: نشر نی.
کشمور، الیس (1396). فرهنگ شهرت. ترجمۀ احسان شاهقاسمی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
لورنزو-داس، نوریا (1390). گفتمان تلویزیونی؛ تجزیهوتحلیل زبان در رسانه تلویزیون. ترجمۀ محمد شهبا. تهران: مرکز تحقیقات صداوسیما جمهوری اسلامی ایران.
محمدپور لیما، هرمز، علیرضا پورشیخیان و رقیه عظیمی خانقاه (1390). «بررسی رابطه بین سبک و شیوه زندگی با فرهنگ مصرف و مصرفگرایی (مورد مطالعه: شهرستان آستارا)». فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 28: 134ـ118.
مهدیزاده، سید محمد (1393). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: همشهری.
مهرپرور، سمانه (1393). «مطالعه خوانش و مصرف برنامه "بفرمایید شام" توسط مخاطبان». فصلنامه مطالعات ماهواره و رسانههای جدید، شماره 7 و 8: 64ـ29.
هیونز، تیموتی (1396). فهم صنایع رسانهای. ترجمۀ احسان شاهقاسمی. قم: لوگوس.
یاسینی، سیدهراضیه (1396). مد؛ هنر- صنعت سلیقهسازی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
Ahmed, A. M. (2011). 'Women are not always less competitive than men: Evidence from Come Dine with Me'. Applied Economics Letters, 18(12), 1099-1101.
Ahmed, A. M. (2013). 'Co-ethnic preferences in a cooking game: A study based on Come Dine with Me in Sweden'. Ethnic and Racial Studies, 36(12), 2220-2236.
Atashi, E. (2018). 'Iranian diaspora, reality television and connecting to homeland'. Media and Communication, 6(2), 179-187.
Deller, R. A. (2016). 'Star image, celebrity reality television and the fame cycle'. Celebrity Studies, 7(3).
Hartley, J. (2004). Communication, Cultural and Media Studies: The Key Concepts. Routledge.
Hill, A. (2005). 'Reality TV: Performance, Authenticity, and Television Audiences'. In J. Wasco, A Companion to Television (pp. 449-467). Blackwell.
Raisborough, J. (2011). Lifestyle Media and the Formation of the Self. Palgrave Macmillan.
Schüller, D., Tauchmann, H., Upmann, T. & Weimar, D. (2014). 'Pro-social behavior in the TV show "Come Dine with Me": An empirical investigation'. Journal of Economic Psychology, 45, 44-55.
Svobodová, J. & Nováková, E. (2019). 'Verbal aggressiveness in communication in media and online. A case study of the TV cooking show spread'. Bohemistyka, (4), 427-459.
Thornborrow, J. (2013). 'Evaluation and expertise: The discourse of reality television competition scores'. Discourse, Context and Media, 13, 61-71.
وبگاههای اینترنتی
شام ایرانی (بدون تاریخ). بازیابیشده در بهمن 11، 1399، از: https://yun.ir/714pf2
Theme in Literature topic. (n.d.). Retrieved 31 January 2020from: https://yun.ir/510n58