منابع و مأخذ
بدیعی، نعیم (1369). «معیارهای گزینش خبر: کدام خبر، چرا ؟». فصلنامه رسانه، شماره 1: 45ـ40.
بصیریان جهرمی، حسین، هادی خانیکی و محمدسعید ذکایی (1392). «رسانههای اجتماعی و سازمانهای رسانهای: بررسی سیاستگذاری و مصرف فیسبوک در مواجهه با رسانه ملی». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 75: 80ـ59.
رزاقی، افشین (1381). نظریههای ارتباطات اجتماعی. تهران: انتشارات پیکان.
ساجدی، مهدی (1395). رویکرد رسانه ملی به شبکههای اجتماعی و شناسایی ظرفیتهای این شبکه در خبررسانی. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه صداوسیما.
ساجدی، مهدی و حسین رضی (1395). رویکرد خبر رسانه ملی به شبکههای اجتماعی و شناسایی ظرفیت این شبکهها در خبررسانی. پایاننامه کارشناسیارشد. دانشگاه صداوسیما.
کاظمی اونجی، سید محمد و عباس ناصری طاهری (1396). راهکارهای حضور خبرگزاری صداوسیما در رسانههای اجتماعی. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه صداوسیما.
گرانمایهپور، علی و فروغ جیرانی (1394). «بررسی نقش فیسبوک بر تغییر ماهیت شیوههای انتشار اخبار و اطلاعات از دیدگاه روزنامهنگاران تهرانی عضو شبکه اجتماعی فیسبوک». فصلنامه رسانه، شماره 98: 72ـ49.
مالکی، حمیدرضا (1396). آموزش جامع اینستاگرام: تمامی ترفندها از صفر تا صد. بازیابیشده در:
https://www.zoomit.ir/software-application/20194-everything-about-instagram
مککوایل، دنیس (1385). نظریه ارتباطات جمعی. ترجمه پرویز اجلالی. تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
مهدیزاده، سید محمد (1389). نظریه رسانه، اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: همشهری.
Cvijikj, I. P. & Michahelles, F. (2013). 'Online engagement factors on Facebook brand pages'.
Social Network Analysis and Mining, 3(4), 843–861.
Daft, R.L., Lengel, R.H., & Trevino, L.K. (1987). ‘Message equivocality, media selection, and manager performance: Implications for information systems’. MIS Quarterly, 355-366.
García-Perdomo, V., Salaverría, R., Kilgo, D. K., & Harlow, S. (2017). ‘To Share or not to Share: The influence of news values and topics on popular social media content in the United States, Brazil, and Argentina’. Journalism Studies, 19(8), 1180-1201.
Gibbs, M., Meese, J., Arnold, M., Nansen, B., & Carter, M. (2015). ‘# Funeral and Instagram: Death, social media, and platform vernacular’. Information, Communication & Society, 18(3), 255-268.
Kalsnes, B. & Larsson, A. O. (2017). ‘Understanding News Sharing Across Social Media’. Journalism Studies, 19(11), 1669-1688.
Mandal, D. & McQueen, R. J. (2013). 'Extending media richness theory to explain social media adoption by microbusinesses'. Te Kura Kete Aronui, 5, 1-28.
Picone, I., De Wolf, R., & Robijt, S. (2016). ‘Who Shares What With Whom and Why? News sharing profiles amongst Flemish news Users’. Digital Journalism, 4(7), 921-932.