منابع و مأخذ
آزاد ارمکی، تقی و افسانه کمالی (1383). «اعتماد، اجتماع، جنسیت». فصلنامه مجله جامعهشناسی ایران، شماره 26: 132ـ100.
آهنگران، گلاله، باقر ساروخانی و محمد سلطانیفر (1399). «بررسی شکلگیری هویت ارتباطی ناشی از عضویت در شبکه اجتماعی پیامرسان تلگرام، موردمطالعه جوانان شهر تهران». فصلنامه مطالعات فرهنگ و ارتباطات، شماره 50: 31ـ7.
باستانی، سوسن، هادی خانیکی و سعید اردکانزاده (1399). «نظام رسانهای ایران: جانشینی ناکامل رسانههای نوین و ازجادررفتگی شبکه رسانهها». فصلنامه مطالعات فرهنگ و ارتباطات، شماره 49: 31ـ7.
بالس، کریستوفر (1380). «ذهنیت نسلی». ترجمه حسین پاینده. فصلنامه ارغنون، شماره 19: 30ـ1.
بدیعی، نعیم و حسین قندی (1382). روزنامهنگاری نوین. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
بشیریان، سعید و علیرضا حیدرنیا، حمیداله وردیپور و ابراهیم حاجیزاده (1391). «کاربرد تئوری رفتار برنامهریزیشده در پیشبینی فاکتورهای مؤثر بر سوءمصرف مواد در نوجوانان». فصلنامه مجله دانشگاه علوم پزشکی فسا، شماره 4: 310ـ298.
بونر، جرد و مایکل وانک (1390). نگرش و تغییر نگرش. ترجمه جواد طهوریان. تهران: انتشارات رشد.
تن، الکسیس (1388). نظریهها و پژوهشهای ارتباط جمعی. ترجمه نعیم بدیعی. تهران: انتشارات همشهری.
خجسته باقرزاده، حسن، ملیکا بردبار و وحید عقیلی (1397). «آینده مصرف رسانهای مخاطبان، مطالعه موردی با روش دلفی». فصلنامه مطالعات فرهنگ و ارتباطات، شماره 43: 106ـ83.
دفتر مطالعات و توسعه رسانهها (1385). الگوی مصرف روزنامه در شهر تهران؛ نظرسنجی از شهروندان تهرانی. گزارش طرح پژوهشی.
دومینیک، جوزف آر. و راجر ویمر (1384). تحقیق در رسانههای جمعی. ترجمه کاووس سید امامی. تهران: انتشارات سروش و مرکز تحقیقات، مطالعه و سنجش برنامهای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
رفیعپور، فرامرز (1388). سنجش گرایش روستاییان نسبت به جهاد سازندگی. تهران: انتشارات شرکت سهامی انتشار.
روشندل اربطانی، طاهر و مرتضی قمری وفا (1396). «الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس، چگونه به قطب خبری تبدیل شویم». مطالعات رسانهای، شماره 38: 116ـ99.
زند حسامی، حسام و شیما پروینچی (1393). «بهکارگیری نظریه رفتار برنامهریزیشده در بررسی قصد خرید سبز مصرفکنندگان». فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، شماره 18: 30ـ23.
سورین، ورنر جی. و جیمز تانکارد (1381). نظریههای ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
شکرخواه، یونس (1374). خبر. تهران: مرکز گسترش و آموزش رسانهها.
طاووسی، محمود، علیرضا حیدرنیا، علی منتظری، فرهاد طارمیان، حسین اکبری و علیاصغر حائری (1388). «تمایز بین دو سازه کنترلی: کاربردی از نظریه رفتار برنامهریزیشده برای پرهیز از سوءمصرف مواد مخدر در نوجوانان». فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمان گناباد، شماره 3: 44ـ36.
کاستلز، مانوئل (1389). عصر اطلاعات. ترجمه احد علیقلیان، افشین خاکباز و حسن چاوشیان. تهران: انتشارات طرح نو.
کریمی، یوسف (1379). نگرش و تغییر نگرش. تهران: نشر ویرایش.
لگزیان، محمد، علیرضا حدادیان، مجتبی کفاشان و یاسر آسماندره (1392). «بررسی ادراک دانشجویان از خدمات الکترونیکی کتابخانههای دانشگاهی: پژوهشی بر مبنای نظریه رفتار برنامهریزیشده آجزن». فصلنامه علمی پژوهشی پردازش و مدیریت اطلاعات، شماره 2: 185ـ167.
لیتل جان، استیفن (1384). نظریههای ارتباطات. ترجمه مرتضی نوربخش. تهران: انتشارات جنگل.
مبرم، میترا (1387). بررسی میزان استفاده و رضامندی شهروندان تهرانی از برنامههای خبری سیمای جمهوری اسلامی ایران (مطالعه تطبیقی خبر 21 از شبکه اول و خبر 30/20 از شبکه دوم سیما). پایاننامه کارشناسیارشد، دانشکده ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبائی.
محسنیان راد، مهدی و مهرداد نیکنام (1373). فهرستگان ارتباطاتـتوصیفی، موضوعی. تهران: انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه.
مرکز تحقیقات صداوسیما (1374). نظرسنجی از شهروندان تهرانی درباره رسانههای جمعی. تهران: انتشارات مرکز تحقیقات صداوسیما.
مرکز تحقیقات صداوسیما (1379). نظرسنجی از شهروندان تهرانی درباره رسانههای جمعی. تهران: انتشارات مرکز تحقیقات صداوسیما.
معتمدنژاد، کاظم (1371). وسایل ارتباط جمعی. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی.
مکتبى، محمد (1384). خبر و اخلاق خبرنگارى. قم: انتشارات مرکز پژوهشهای اسلامى صداوسیما.
مهدیزاده، محمد (1390). نظریههای رسانه اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: انتشارات همشهری.
Ajzen, I. (1991). ‘The theory of planned behavior’. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50(2), 179–211.
Bentler, P. M. & Speckart, G. (1979). ‘Models of attitude–behavior relations’. Psychological Review, 86(5), 452–464.
Chan, K. & Fang, W.) 2007). ‘Use of the Internet and Traditional Media among Young People’. Research Paper, 8(4), 244-256.
Chyi, H. I. & Lee, A. M. )2012(. ‘Theorizing Online News Consumption: A Structural Model Linking Preference, Use, and Paying Intent’. Online Journalism, 1-29.
Elareshi, M. & Gunter, B. )2012(. ‘Patterns of news media consumption among young people in Libya’. Journal of African Media Studies, 4(2), 173-191.
Freeman, K. S. )2013(. ‘News Consumption Behavior of Young Adults in Malaysia’. International Journal of Social Science and Humanity, 3(2).
Gefen, D. & Keil, M. (1998). ‘The impact of developer responsiveness on perceptions of usefulness and ease of use: an extension of the technology acceptance model’. Acm sigmis database: the database for advances in information systems, 29(2), 35-49.
Patterson, T. E. )2008(. ‘Young people flee from the news, Whatever the Source’. Television Quarterly, 38(2), 32-35.
Pew Research Center )2000(. ‘Investors now go online for quotes, advice: Internet sapping broadcast news audience’. (Online). Retrieved from: http://www.people-press.org/media0Orpt.htm
Ripolles, A. C. )2012(. ‘Beyond Newspapers: News Consumption among Young People in the Digital Era’. Scientific Journal of Media Education, 39, 151-158.
Struckmann, S. & Karnowski, V. (2016). ‘News consumption in a changing media ecology: An MESM-study on mobile news’. Telematics and Informatics, 33 (2): 309-319 .
Taylor, S. & Todd, P. A. )1995(. ‘Understanding information technology usage: A test of competing models’. Information systems research, 6(2), 144-176.
Triandis, H.C. (1980). ‘Values, Attitudes, and Interpersonal Behavior’. Nebraska Symposium on Motivation, University of Nebraska Press, Lincoln.
Ward, S. & Wackman, D. )1971(. ‘Family and media influences on adolescent consumer learning’. American Behavioral Scientist, 14(3), 415-427.
Zeng, X. (2014). Chinese young people's engagement with journalism: perspectives and attitudes towards the news, Doctoral dissertation, Bournemouth University.