منابع و مأخذ
اسکندری، حسین (1391). نظریه و عمل رسانههای آموزشی در عصر دیجیتال. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
اکبری، فاطمه، علی محمدرضایی و محمدآقا دلاورپور (1398). رابطه نوموفوبیا با درگیری شناختی و عاملیت یادگیرندههای کاربر گوشی هوشمند. سومین کنفرانس ملی روانشناسی تربیتیشناختی، تهران 11 اردیبهشت، بازیابیشده در:
Tehran،https://civilica.com/doc/973149
بابایی، علی، سکینه حسینی، حسن سرابندی و نسرین خلیقی (1393). اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای زندگی بر بلوغ اجتماعی. نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی، مرودشت، شرکت اندیشهسازان مبتکر جوان.
حمیدی، فاطمه و فروزان الیاسی (1398). اختلالات روانپزشکی همبود و عوامل روانشناختی مرتبط با نوموفوبیا. نهمین کنگره ملی روانپزشکی کودک و نوجوان با تأکید بر آسیبشناسی روانی ـ اجتماعی در نوجوانی، بازیابیشده در:
Tehran،https://civilica.com/doc/996568
دانسی، مارسل (1387). نشانهشناسی رسانهها. ترجمه گودرز میرانی و بهزاد دوران. تهران: چاپار.
عسکری، سعید و علی دلاور و علیاکبر فرهنگی (۱۳۹۶). «بررسی رابطه میان الگوی مصرف موبایل و احساس بیموبایلهراسی در میان کاربران تلفن همراه کلانشهر تهران». فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، شماره 4: 224-197.
کرسول، جاندبلیو (1391). طرح پژوهش: رویکردهای کیفی، کمّی و ترکیبی. ترجمه علیرضا کیامنش و مریم دانایطوسی. تهران: جهاد دانشگاهی (دانشگاه علامه طباطبایی).
مارشال، کاترین و راس من گرچن (1377). روشپژوهش کیفی. ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
معین، محمد (1388). فرهنگ فارسی معین ۶ جلدی. تهران: امیرکبیر.
میمنتآبادی، قباد و سمیه تاجیک اسماعیلی (1400). «رابطه استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با تحول هویت زبانی و فرهنگی در استان کردستان». فصلنامه علمی مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات، شماره 22: 212ـ183.
Ainsworth, M. D. S. (1969). ‘Object relationships, dependency, and attachment: A theoretical review of the infant-mother relationship’. Child Development, 40: 969–1026.
Arpaci, I., Baloğlu, M., Özteke Kozan, H. İ., & Kesici, Ş. (2017). ‘Individual Differences in the Relationship Between Attachment and Nomophobia Among College Students: The Mediating Role of Mindfulness’. Journal of Medical Internet Research, 19(12), e404.
Bond, E. (2010). ‘Managing mobile relationships’. Childhood, 17(4), 514-529.
Celik, B. (2011). ‘Cellular telephony in Turkey: A technology of self-produced modernity’. European Journal of Cultural Studies, 14(2), 147-161.
Gezgin, D. M., Cakir, O., & Yildirim, S. (2018). ‘The Relationship between Levels of Nomophobia Prevalence and Internet Addiction among High School Students: the factors influencing Nomophobia’. International Journal of Research in Education and Science, 4(1), 215–225.
Hall, H. K., & Kerr, A.W. (1997). ‘Motivational antecedents of precompetitive anxiety in youth sport’. The Sport Psychologist, 11, 24-42.
Kelley, F.L. (2007). Face-Time: The Construction of Identity on Facebook. London: Wadsworth.
Lin, C.Y., Griffiths, M. D., & Pakpour, A.H. (2018). ‘Psychometric evaluation of Persian Nomophobia Questionnaire: Differential item functioning and measurement invariance across gender’. Journal of Behavioral Addictions, 7(1), 100–108.
Mendoza, J. S., Pody, B. C., Lee, S., Kim, M., & McDonough, I. M. (2018). ‘The effect of cellphones on attention and learning: The influences of time, distraction, and nomophobia’. Computers in Human Behavior, 86, 52-60.
Mowday, R.T., Steers, R.M., Porter, L.W. (1979). ‘The measurement of organizational commitment’. Journal of Vocational Behavior, 14(2), 224–247.
Öz, H., & Tortop, H.S. (2018). ‘Investigation of university students’ nomophobia levels between personality types’. Electronic journal of new media, 2(3), 146-159.
Soderstrom, S. (2011). ‘Staying safe while on the move exploring differences in disabled and non-disabled young people’s perceptions of the mobile phone’s significance in daily life’. Young, 19(1), 91-109.
Wajcman, J., Bittman, M. & Brown, J.E. (2008). ‘Families without borders: Mobile phones, connectedness and work-home division’. Journal of Sociology, 42(4), 635-652.
Wei, R., & Hwei Lo, V. (2006). ‘Staying connected while on the move cellphone use and social connectedness’. New Media & Society, 8(1), 53-72.
Witt, L.A. (1998). ‘Enhancing organizational goal congruence: A solution to organizational politics’. Journal of Applied Psychology, 83, 666–674.