منابع و مأخذ
بروگمن، یرون (1393). درآمدی بر شبکههای اجتماعی. ترجمه خلیل میرزایی. تهران: جامعهشناسان.
بیچرانلو، عبدالله (1395). «مهمترین روشهای جذب مخاطب در سه شبکه تلویزیونی ماهوارهای سرگرمیمحور». فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، شماره 6: 92-59.
بیچرانلو، عبدالله و محمدحسن یادگاری (1394). «تابوشکنی، مهمترین راهبرد جذب مخاطب در سینمای ایران». فصلنامه مطالعات جامعهشناختی (نامه علوم اجتماعی سابق)، شماره 1: 256-231.
حکیم آراء، محمدعلی، احسان شهیر و طاهر روشندل اربطانی (1392). «عوامل مؤثر بر جذب کاربران ایرانی در شبکههای اجتماعی مجازی؛ (مطالعۀ موردی کاربران شبکۀ اجتماعی فیسبوک)». فصلنامه امنیت ملی، شماره 10: 160-139.
خبرگزاری ایرنا (1398). «رازی که با مرگ هاتگرام و تلگرام طلایی افشا شد». بازیابیشده در:
http://www.irna.ir
خبرگزاری ایسنا (1396). «عضویت نزدیک به 40 میلیون کاربر در ایران». بازیابیشده در: https://www.isna.ir/
خبرگزاری ایسنا (1397). «عضویت نزدیک به 40 میلیون کاربر در ایران». بازیابیشده در: https://www.isna.ir/
خبرگزاری مهر (1395). «عضویت 53 درصد ایرانیها در شبکههای اجتماعی». بازیابیشده در: mehrnews.com/xFDPF
دفلور، ملوین و اورت دنیس (1383). شناخت ارتباطات جمعی. ترجمه سیروس مرادی. تهران: دانشگاه صداوسیما.
سورین، ورنر جوزف و جیمز تانکارد (1397). نظریههای ارتباطات. تهران: دانشگاه تهران.
عابدی جعفری، حسن، محمدسعید تسلیمی، ابوالحسن فقیهی و محمد شیخزاده (1390). «تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی». دوفصلنامه اندیشه مدیریت راهبری، شماره 2: 198ـ151.
عالیزاد، اسماعیل (1387). مقدمهای بر مخاطب و مخاطبشناسی. تهران: ادارهکل پژوهش و آموزش سیما.
عباسپور، ابراهیم (1390). «بررسی روششناسی نظریة کنش ارتباطی هابرماس با رویکرد انتقادی». فصلنامه مجله معرفت فرهنگی اجتماعی، شماره 2: 64-35.
لیتلجان، استیفن (1384). نظریههای ارتباطات. ترجمه اکبر میرحسینی و مرتضی نوربخش. تهران: جنگل.
محسنیان راد، مهدی (1391). «سه نسل شبکه اجتماعی، حضور همزمان در کشورهای غیرپیشرفته: مورد ایران». فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 57: 74ـ37.
محمدپور، احمد (1390). روش تحقیق کیفی ضد روش: (مراحل و رویههای عملی در روششناسی کیفی). تهران: جامعهشناسان.
معتمدنژاد، کاظم (1356). روش تحقیق در محتوای مطبوعات: با کلیاتی درباره تجزیهوتحلیل در ارتباطات جمعی. تهران: دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی.
مککوایل، دنیس (1382). درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی. ترجمه پرویز اجلالی. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
مهدوی، محمد صادق و محمد مبارکی (1385). «تحلیل نظریه کنش ارتباطی هابرماس». فصلنامه مجله تغییرات اجتماعیـفرهنگی، شماره 8: 22-1.
نجفی اسداللهی، فرشاد (1390). مبانی ارتباط جمعی. تهران: فرهیختگان دانشگاه.
وبگاه جامجم آنلاین (1395). «اقناع، قلاب نگهداشت مخاطب». بازیابیشده در: https://jamejamonline.ir
Attride-Stirling, J. (2001). 'Thematic Networks: An Analytic Tool for Qualitative Research'. Qualitative Research, 1(3): 385-405.
Donsbach, W. (2008). The international encyclopedia of communication. Malden, MA: Blackwell.
Lavidge, R. & Steiner, G. (1961). 'A model for predictive measurements of advertising effectiveness'. Journal of Marketing, 25(6): 59-62.