منابع و مأخذ
ادیب، یوسف (۱۳۸۲). «طراحی الگوی مناسب برنامه درسی مهارتهای زندگی برای دوره تعلیم و تربیت عمومی». نشریه مدارس کارآمد سال اول سال تحصیلی 1387، شماره 2: 121ـ101.
باهنر، ناصر و رامین چابکی در زایی (1393). «تحلیل سواد رسانهای بر اساس مدل EC مورد مطالعه: سیاستهای شورای عالی انقلاب فرهنگی». فصلنامه علمی پژوهشی فرهنگ ارتباطات، شماره 2: 26ـ1.
بشارتی، فاطمه و مژگان امیریانزاده (1397). «تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر مهارتهای اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول». فصلنامه زن و جامعه. شماره 3: 42ـ17.
بهاری، سیفالله و محمدرضا شفیقپور (1384). «بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روانی دانشجویان». فصلنامه نوآوریهای مدیریت آموزشی، شماره 1: 38ـ25.
پاتر، جیمز (1391). بازشناسی رسانههای جمعی با رویکرد سواد رسانهای. ترجمه امیر یزدیان، منا نادعلی و پیام آزادی. قم: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز پژوهشهای اسلامی.
پاتر، جیمز (1385). «تعریف سواد رسانهای». ترجمه لیلا کاووسی. فصلنامه رسانه، شماره 68: 26ـ7.
حسینی پاکدهی، علیرضا و حسنیهالسادات شبیری (1396). «آموزش سواد رسانهای در فضای مجازی (مقایسۀ وبسایت مدیا اسمارتس کانادا و وبسایت سواد رسانهای ایران)». فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، شماره 76: 32ـ9.
خسروی، علیرضا (1398). تحلیل مقایسهای بازنمایی مهارتهای ارتباطی در پویانماییهای ایرانی و غیرایرانی. رساله دکتری رشته علوم ارتباطات اجتماعی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق.
خوشزبان، علی، محمد سلطانیفر و علی دلاور (1398). «نقش مؤلفههای احساسی و اخلاقی سواد رسانهای در توسعه سرمایه اجتماعی بین شهروندان تهرانی». فصلنامه علمی مطالعات فرهنگ – ارتباطات، شماره 48: 60-37.
دادگران، محمد (1374). مبانی ارتباط جمعی. تهران: انتشارات فیروزه.
دهقان شاد، حوریه و محمود محمودی کوکنده (1390). «بررسی ضرورت آموزش سواد رسانهای کودکان و نوجوانان از نگاه متخصصان آموزش و پرورش شهر تهران». فصلنامه مطالعات رسانهای، شماره 1: 83ـ69.
شکرخواه، یونس (1385). «سواد رسانهای یک مقاله عقیدهای». فصلنامه رسانه، شماره ۶۸: 32-27.
فلسفی، غلامرضا و لیلا نیرومند (1393). بررسی رابطه سواد رسانهای با سبک زندگی. مورد مطالعه: نوجوانان 15 تا 18ساله دبیرستانی منطقه شش تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق.
قادیان انار مرزی، فاطمه (1398). «نقش سواد رسانهای بر سواد سلامت زنان در استفاده از فضای مجازی. مطالعه موردی: زنان شهرستان محمودآباد استان مازندران». فصلنامه مطالعات کاربردی در علوم اجتماعی و جامعهشناسی، شماره 2: 12-1.
قاسمی، طهورث (۱۳۸۵). «سواد رسانهای رویکرد جدید به نظارت». فصلنامه رسانه، شماره ۶۸: 106-85.
موحدنسب، حامد و پرویز قاسمی (1393). سواد رسانهای؛ نظارت همگانی، مسئولیت اجتماعی. اولین کنفرانس بینالمللی سواد رسانهای در ایران.
میری، انور (1398). «اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر تندرستی اجتماعی و سلامت عمومی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان کردستان». فصلنامه نشریه مدیریت ارتقای سلامت، شماره 3: 26-19.
نصیری، بهاره، بهاره بخشی و سید محمود هاشمی (1391). «اهمیت آموزش سواد رسانهای در قرن بیست و یکم». فصلنامه مطالعات رسانهای، شماره 18: 166-157.
نعیم، مهدی و علی رضایی شریف (1395). «اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سازگاری زناشویی و کاهش خشونت خانگی علیه زنان». فصلنامه روانشناسی و روانپزشکی شناخت. شماره 2: 32ـ21.
ولیزاده، کمال و علی جعفری (1398). «نقش کتاب درسی «تفکر و سواد رسانهای» در ارتقای ابعاد سواد رسانهای دانشآموزان مقطع متوسطه دوره دوم شهر اردبیل». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 4: 233-209.
Begum, D. (2012). Promoting media and information literacy: A case study of Bangladesh public sector. Paper presented at the International Conference on Media and Information Literacy for Knowledge Societies. Moscow, Russian Federation.
Blanco, A. & Díaz, D. (2006). ‘Social order and mental health: A social wellbeing approach’. Clín Salud, 17(1):7-29.
Lee, A. Y. L. (2012). Promoting media and information literacy (MIL) in Hong Kong: A networ model strategy. Paper presented at the International Conference on Media and Information Literacy for Knowledge Societies. Moscow, Russian Federation.
Potter, W. J. (2013). Media Literacy. SAGE Publications.
Probst, D. (2017). ‘Social Media Literacy as an IEP Intervention for Social and Emotional Learning’. Journal of Media Literacy Education, 9(2), 45 -57.
Wilson, C. (2012). Media and Information Literacy: Curriculum for Teachers. published the UNESCO curriculum.
World Health Organazation (2003). Skills for health: skills-based healtheducation including life skills: an important component of a child-friendly/ health-promoting school.