منابع و مأخذ
استونز، راب (1385). متفکران بزرگ جامعهشناسی. ترجمه مهرداد میردامادی. تهران: نشر مرکز.
اسلوین، جیمز (1380). اینترنت و جامعه. ترجمه عبا گیلوری و علی رادباوه. تهران: نشر کتابدار.
تامپسون، جان (1380). رسانهها و مدرنیته، نظریه اجتماعی رسانهها. ترجمه مسعود اوحدی. تهران: نشر سروش.
تاملینسون، جان ( 1381). جهانیشدن و فرهنگ. ترجمه محسن حکیمی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی با همکاری مرکز بینالمللی گفتوگوی تمدنها.
ذکایی، محمدسعید و فاخره خطیبی (1385). «رابطه حضور در فضای مجازی و هویت مدرن: پژوهشی در بین کاربران اینترنتی جوان ایرانی». فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 11: 152-111.
ربیعی، علی و عظیمه السادات عبداللهی و یاسر شیروی خوزانی (1394)
. «بررسی رابطۀ تماشای تلویزیونهای ماهوارهای با هویت جنسیتی دختران نوجوان شهر اصفهان».
فصلنامه مطالعات اجتماعی زنان، شماره3: 128ـ99.
شکربیگی، عالیه (1396). «بررسی جامعهشناختی رابطه مصرف شبکههای اجتماعی مجازی و ظهور تحولات در روابط زناشویی زوجین منطقه 1 شهر تهران». فصلنامه مجله جامعهشناسی ایران، شماره 2: 127ـ95.
شیری، طهمورث و الناز رحمانی (1394). «تأثیر استفاده از وسایل نوین ارتباطی (لاین، تلگرام) بر وضعیت انسجام خانواده در سال 1394 )مطالعه موردی: منطقه 1 شهر تهران)». فصلنامه مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، شماره 1: 111ـ99.
فلاحی، علی (1395). «تحلیل کیفی و کمّی تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی در ساختار خانواده». فصلنامه فرهنگی ـ تربیتی زنان و خانواده، شماره 35: 170ـ151.
کاستلز، مانوئل (1390). عصر اطلاعات اقتصاد جامعه و فرهنگ (ظهور جامعه شبکهای). ترجمه احمد علیقلیان و افشین خاکباز. تهران: طرح نو.
کیانپور، مسعود و احسان آقابابایی (1396). جامعهشناسی احساسات. اصفهان: دانشگاه اصفهان.
گولد، جولیوس و ویلیام ال. کولب (1384). فرهنگ علوم اجتماعی. ترجمه گروه مترجمان. به کوشش محمدجواد زاهدی. تهران: انتشارات مازیار.
گیدنز، آنتونی (1384). جامعهشناسی. ترجمه منوچهر صبوری. تهران: نشر نی.
مارتین، کریستوفر (1394).
آشنایی با تلویزیون ماهوارهای و کابلی. ترجمه مهدی تهرانی. سایت همشهری آنلاین، بازیابیشده در: جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
https://www.hamshahrionline.ir
Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007). ‘Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship’. Journal of Computer-Mediated Communication, 13 (1), 210-230.
Brody, L. R. & Hall, J.A. (2008). ‘Gender and Emotion in Context’, in M. Lewis & J, Haviland (Eds.), Handbook of Emotion, 3d ed. (pp.395-408). New York: Guilford.
Castells, M. (1996). The rise of Network Society. The information age: Economy, society and culture. Vol1.blakwe. Oxford.
Collins, R. (1990). ‘Stratification, Emotional Energy, and the Transient Emotions’, in Th. Kemper (Ed), Research Agenda in the Sociology of Emotions, Albany, N. Y. Sunny Press.
Fitcher, A. H. (2000). Gender and Emotion: Social Psychological Perspectives. Cambridge: Cambridge University Press.
Gerbner, G. & Gross, L. (1976). ‘Living with Television’. Journal of Communication, 26, 172-199.
Kemper, T.J. (1990). Themes and Variations in the sociology of Emotions. New York: State University of New York Press.
Sheets, V. L. (2014). ‘Passion for life: Self-expansion and Passionate Love across the Life Span’. Journal of social and personal relationships, 31(7), 958-974.
Simon, R. W. & Lida. E. N. (2004). ‘Gender and Emotion in the United States: Do Men and Women Differ in Self-Report of Feelings Expressive Behavior?’. The American Journal of Sociology, 109(5), 1137-1176.
Sperechr, S. & Hatfield, E. (2015). ‘The Importance of Love as a Basis of Marriage: Revisiting Kephart (1967)’. Journal of Family Issues, 38(3), pp 312-335.
Thoits, P.A. (1989). ‘Sociology of Emotions’. Annual Review of Sociology, 15, 317-42.
Thompson, J. B. (1995). ‘Media and Modernity’. In Crowley and Mitchell (eds), Communication Theory Today, 27-49.