منابع و مأخذ
احمدی، امید و زینت قائدی و ابوالفضل خوشحال (1395). آیندهپژوهی: مفاهیم، روشها، کاربردها، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
اصغرنژاد، حسین (1396). شناسایی و تحلیل اثرات فناوریهای نوین اطلاعاتی بر فرایند صنعت نشر کتاب در ایران و ارائه الگوی فرایند نشر مدرن و پسامدان در کشور، پایاننامه دکتری، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه چمران اهواز.
اصغرنژاد، حسین و مرتضی کوکبی (1394). «بررسی تحولات زیرساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان»، مجله مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، شماره 16: 96-75.
افضلی، علی و روحاله ابوجعفری (1397). «چالشهای اقتصادی نشر در ایران: پیشنهاد شاخصهای آمار اقتصادی و نوآوری»، ماهنامه علمی ـ پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شماره 9: 17-1.
اوصیا، فاطمه بیگم (1384). بررسی وضعیت نشر و توزیع کتاب در استان مازندران طی مهرومومهای 78-83. پایاننامه دکتری کتابداری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال،1384.
آذرنگ، عبدالحسین (1380). مبانی نشر کتاب، تهران: سمت.
آذرنگ، عبدالحسین (1393). مبانی نشر کتاب، تهران: سمت.
آذرنگ، عبدالحسین (1393). نشر و انقلابی در راه، تهران: جهان کتاب.
بابالحوائجی، فهیمه (1387). آشنایی با مبانی چاپ و نشر، تهران: سپهر سخن.
بابایی، محمود (1392). نشر الکترونیکی، مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران (ایرانداک).
بادینلو،الهام (1396). «تاریخ و تحول نشر ایران: درآمدی به بررسی نشر کتاب در ایران از آغاز تا انقلاب اسلامی»، آینه پژوهش،شماره 1: 137-133.
برومند، زهرا (1395). بهبود و بازسازی سازمان، چاپ چهاردهم (ویراست سوم)، تهران: جنگل جاودانه.
پورمعصوم، فاطمه (1391). «توسعه فرهنگ سازمانی لازمه تغییر رویکرد ناشران سنتی به تولید کتابهای الکترونیک». فصلنامه کتاب مهر، شماره 6: 140-120.
حاجیانی، ابراهیم و محمود قصاع (1392). «آینده و سناریونگاری، طبقهبندی روشهای و دستهبندی سناریوها»، فصلنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی، شماره 8: 62-33.
خادمی، مریم و فرزاد بحیرایی (1392). «ناشران و مخاطبان کتاب در مواجهه با ناشران پسامدرن». فصلنامه کتاب مهر، شماره 8: 115-102.
خوشدهان، علی (1388). آیندهپژوهی با تکنیک سناریوسازی، تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
فاضلی، نعمتالله، حمیدرضا داودی (1393). «راهبردهای صنعت نشر در تهران از منظر مدیریت شهری»، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 36: 154-131.
فهی، ل و رابرت راندال (1390). آموختن از آینده، سناریوهای آیندهنگاری رقابتی، ترجمه مسعود منزوی، مرکز آیندهپژوهی علوم و فناوری دفاعی، مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی.
کورنیش، ادوارد (1388). برونیابی آینده، ترجمۀ سیاوش ملکیفر، تهران: انتشارات نماد.
لمپرت، رابرت جی و همکاران (1385). برنامهریزی پابرجا برای یک قرن: رویکردی نو در برنامهریزی استراتژیک برای صدسال آینده، ترجمۀ وحید وحیدی مطلق و بهروز زارعی، انتشارات اندیشکده صنعت و فناوری (آصف).
مداحی، محمدابراهیم و عباس کاراوند (1394). آیندهپژوهی: مبانی، مفاهیم و روشها، تهران، پژوهشکده چشمانداز و آیندهپژوهی.
مطلبی، داریوش (1398). «مشکلات صنعت نشر کتاب ایران: مبتنی بر مرور متون»، فصلنامه علمی مطالعات فرهنگ - ارتباطات، شماره 48: 234-205.
مطلبی، داریوش و فهیمه بابالحوائجی (1391). «عوامل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مؤثر بر اقتصاد نشر ایران: مطالعه موردی دیدگاه ناشران فعال بین سالهای 1358-1387»، تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، شماره 2: 76-51.
ملکیفر، عقیل و همکاران (1385). الفبای آیندهپژوهی (علم و هنر کشف آینده و شکل بخشیدن به دنیای مطلوب فردا). انتشارات کرانه علم.
منتظر، غلامعلی و محمد عنایتتبار (1386). «چرخه نشر سنتی در برابر چرخه نشر الکترونیکی». فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، شماره 10: 276-259.
نبیپور، ایرج (1390). آیندهنگاری فناوری؛ ابزاری برای توسعه پایدار جامع، اﻧﺘﺸﺎرات داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ و ﺧﺪﻣﺎت ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ درﻣﺎﻧﯽ ﺑﻮﺷﻬﺮ.
نظربلند، آزاده (1384). بررسی تطبیقی وضعیت نشر کتاب در ایران طی برنامههای دوم و سوم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (1382-1373)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
وحیدی مطلق؛ امیر ناظمی و عزیز علیزاده (1387). سناریو نگاری با برنامهریزی بر پایه سناریوها، تهران: مؤسسه مطالعات بینالمللی انرژی.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1396). تهران: کارنامه چاپ و نشر.
Chi, Youngsuk (2014). The E-volution of Publishing: Challenges and Opportunities in Companions). Lodon:Routledge.
Gall, M.D., Joyce, P.G., & Borg, W.R. (2006). Educational research:An introduction. Translated by Nasr, Ahmad Reza et al., Tehran:ShahidBeheshti University Publication (in Persian).
Johnson, B. (1997). Examining the validity structure of qualitative research. Education, 118(3), 282-292.
Kalantzis, Mary; Cope, Bill; Fehring, Heather TITLE PEN: Multiliteracies: Teaching and Learning in the New Communications Environment. INSTITUTION Primary English Teaching Association, Marrickville (Australia). REPORT NO PETA-PEN-133 ISSN ISSN-1442-603X PUB DATE 2002-00-00
Patton, M. (2002). Qualitative evaluation and research methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of Qualitative Research: Techniques and Proceduresfor Developing Grounded Theory, 2nded. Sage Publications, Thousand Oaks, CA,USA.
Strauss, A., & Corbin, J. (2008). Basics of qualitative research.Translated by Mohammadi, Biok, Tehran: Human Science & Cultural Studies Center Publication(in Persian).
Tian,X. and Martin, B.2008.Value chaind& e-business models in Australian book publishing proceeding of IADIS international conference on e- commerce,Amsterdam, netherland,25-27 july.
Toufani, Samrand; Montazer,Gholam Ali (2011). E-publishing readiness assessment in Iranian publishing.
Thompson,John B.(1995). The Media and modernity: A Social Theoty Of the media Stanford,CA: Stanford University Press.