TY - JOUR ID - 3847 TI - طراحی و تبیین مدل سازمان نوآور با تکیه بر الگوی باز JO - فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات JA - JCCS LA - fa SN - 2008-8760 AU - پرهیزگار, محمدمهدی AU - درینی, ولی‌محمد AD - استادیار مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور AD - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام‌نور تهران Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 14 IS - 23 SP - 217 EP - 240 KW - سازمان نوآور KW - الگوی باز KW - صنعت چاپ و نشر KW - مدل معادله‌های ساختاری DO - N2 - هدف اصلی مقالة حاضر، طراحی و تبیین مدل سازمان نوآور در ایران با تکیه بر الگوی باز در صنعت چاپ و نشر کشور است. بر این مبنا از هفت هدف و فرضیة فرعی برای سنجش استفاده شد. نوشتار حاضر از نظر هدف، کاربردی است و از نظر نحوة گردآوری داده‌ها، تحقیقی و توصیفی ـ پیمایشی محسوب می‌شود. جامعة آماری نیز تمامی صاحبان یا مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعة صنعت چاپ و نشر کشور هستند. نمونة آماری این بررسی شامل 381 مدیرعامل شرکت‌های صنعت چاپ و نشر کشور و متخصصان دانشگاهی است که مدیرمسئول یا سردبیران مجله‌های علمی ـ پژوهشی می‌باشند. اصلی‌ترین روش تجزیه و تحلیل داده‌ها، ماتریس کواریانس با رویکرد تحلیل مسیر است. نتیجة آزمونT نشان داد میزان به‌کارگیری هر یک از هفت متغیر در صنعت چاپ و نشر کشور مناسب می‌باشد. نتیجة آزمون مدل معادله‌های ساختاری نیز اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم هر یک از هفت متغیر را مورد تأیید قرار داد و مشخص کرد از میان سایر متغیرها، میزان تأثیر متغیر شایستگی‌های محوری منابع انسانی بیشترین اثرگذاری را داشته است. UR - https://www.jccs.ir/article_3847.html L1 - https://www.jccs.ir/article_3847_c72c70b94c05c88a94184c9cc4086bd8.pdf ER -