%0 Journal Article %T میزان مشارکت دانشجویان ارتباطات در تولید محتوای رسانه‏های اجتماعی %J فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات %I پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات %Z 2008-8760 %A رسولی, محمدرضا %A مرادی, مریم %D 2012 %\ 10/01/2012 %V 13 %N 19 %P 113-140 %! میزان مشارکت دانشجویان ارتباطات در تولید محتوای رسانه‏های اجتماعی %K وب 2 %K رسانه‏های اجتماعی %K شبکه‏های اجتماعی %K تولید %R %X رسانه‏های اجتماعی توصیف ابزارهای آنلاین است که مردم از آن برای اشتراک محتوا، پروفایل‏ها، نظرها، دیدگاه‏ها، تجربه‌ها و افکار استفاده می‏کنند. بنابراین رسانة اجتماعی تسهیل‌کنندة گفتگوها و کنش‏های متقابل آنلاین بین گروه‌هایی از مردم است. این ابزارها شامل بلاگ‏ها، تابلوهای پیام، پادکست، میکروبلاگ، نشانه‏گذاری‏ها، شبکه‏ها و ویکی‏ها است. هدف اصلی این نوشتار، این است که میزان مشارکت دانشجویان ارتباطات را در تولید محتوای رسانه‏های اجتماعی مورد سنجش قرار دهد. روش، پیمایشی و جامعة آماری تمام دانشجویان رشتة علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه‏های علامه طباطبایی، تهران، آزاد واحد تهران مرکزی و علوم تحقیقات در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری 1390 می‌باشد. بررسی‏های انجام‌شده نشان داد که اکثریت افراد، عضو یکی از شبکه‏های اجتماعی اینترنتی مانند فیس‏بوک هستند، دسترسی اکثریت پاسخگویان به شبکه‏های اجتماعی نظیر فیس‏بوک و غیره از طریق فیلترشکن انجام می‏شود و بیشتر افراد اعتقاد دارند که استفاده از فیلترشکن برای آنها آسان و در دسترس است. %U https://www.jccs.ir/article_3366_9e55c4bff30915c7b2c817c492f7c24c.pdf