%0 Journal Article %T نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی دانشجویان دختر %J فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات %I پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات %Z 2008-8760 %A طیبه رجبی, آذر قلی زاده %D 2013 %\ 09/01/2013 %V 14 %N 22 %P 31-51 %! نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی دانشجویان دختر %K امر به معروف %K نهی از منکر %K سرمایة اجتماعی %K دانشجویان دختر %K اعتماد %K هنجارهای اجتماعی %K شبکه‌های اجتماعی %R %X هدف این مقاله تعیین نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی در میان دانشجویان دختر است. روش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعة آماری آن، دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در سال تحصیلی90 ـ 89 به تعداد 944 نفر است. 310 نفر با نمونه‌گیری به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامة محقق ساخته‌ای با 63 سؤال بسته با پایایی (87/0=α) می‌باشد. برای تجزیه و تحلیل داده‌های آماری از تحلیل عامل، t تک‌متغیره، تحلیل واریانس یک‌طرفه، آزمون فریدمن و LSD استفاده شد. نتایج نشان داد که میانگین نمرة نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی با میانگین فرضی3، 61/3 بود که بالاتر از حد متوسط است. همچنین نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی در سطح  معنا‌دار است. بین ویژگی‌های جمعیت‌شناختی دانشجویان و دیدگاه آنان تفاوت معناداری مشاهده نشد. %U https://www.jccs.ir/article_3343_ebd76511a3107765055d0b332fef03dd.pdf