دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
شناسایی و ارزیابی راهکارهای حمایت از حریم خصوصی کودکان در فضای مجازی

پروانه فرامرزیانی؛ باقر انصاری؛ محمد سلطانی فر؛ افسانه مظفری

دوره 23، شماره 59 ، مهر 1401، ، صفحه 151-171

https://doi.org/10.22083/jccs.2022.286237.3362

چکیده
  پژوهش پیش‌رو باهدف طراحی و ارزیابی مدل مفهومی راهکارهای حمایت از حریم خصوصی کودکان در فضای ­مجازی به دو روش کیفی و کمی انجام شد. پس از بررسی پیشینه و مفاهیم نظری پژوهش، با استفاده از روش کیفی مصاحبه عمیق با 18 نفر از متخصصان حوزه ارتباطات، حقوق و روانشناسی با روش نمونه‌گیری نااحتمالی هدفمند، داده‌های پژوهش به اشباع نظری رسیده، با ...  بیشتر

انگیزه‌های عضویت در شبکه اجتماعی اینستاگرام

محمد سلگی؛ وحید مصطفی پور

دوره 22، شماره 54 ، مرداد 1400، ، صفحه 119-136

https://doi.org/10.22083/jccs.2021.230646.3083

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی انگیزه‌های عضویت در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام انجام گرفت. رویکرد پژوهش حاضر کیفی و روش پژوهش مردم‌نگاری مجازی بود. برای جمع‌آوری داده‌ها از مصاحبۀ نیمه ­ساختاریافته استفاده شد. با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند نظری، پس از انجام 61 مصاحبه با کاربران صفحۀ شخصی اینستاگرامِ یکی از محققان اشباع نظری حاصل ...  بیشتر

صنعت موسیقی در عصر فنّاوری‌های نوین: ارائه راهبردهای نوآورانه برای توزیع دیجیتال موسیقی در ایران

طاهر روشندل اربطانی؛ افشین امیدی؛ اسماعیل نوروزی

دوره 21، شماره 52 ، دی 1399، ، صفحه 277-308

https://doi.org/10.22083/jccs.2019.152426.2587

چکیده
  با مشاهدۀ تغییرات چند دهۀ اخیر می­توان گفت که اینترنت و به دنبال آن فنّاوری‌های دیجیتال، کلیت صنعت موسیقی را متحول و دگرگون کرده­اند. اگرچه می­توان به برخی از پیامدهای منفی این روند اشاره کرد، بااین‌حال باید پذیرفت که بخش بزرگی از کسب­وکارهای جدید در صنعت موسیقی همچون توزیع دیجیتال موسیقی پیامد مثبت همین تغییرات فناورانه ...  بیشتر