دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
ارزیابی گذران اوقات فراغت در رسانه‌های اجتماعی

مرضیه خلقتی

دوره 21، شماره 49 ، فروردین 1399، ، صفحه 123-146

https://doi.org/10.22083/jccs.2019.142337.2526

چکیده
  هدف این مقاله، ارزیابی شرایط و زمینه‌های اولویت‌بخشی به رسانه‌های اجتماعی برای گذران اوقات فراغت، نحوۀ استفادۀ فراغتی از رسانه‌های اجتماعی و ارزیابی تأثیرات مثبت و منفی آن از منظر کاربران بوده و از رویکرد نظریۀ زمینه‌ای استفاده کرده است. براساس تحلیل داده‌های مصاحبه‌های کیفی، چهار مقولۀ عمدۀ نیازهای ارتباطی، نیازهای فراغتی، ...  بیشتر

تأثیر فراغت مجازی و بازی‌های رایانه‌ای بر هویت دینی نوجوانان

علی قنبری برزیان

دوره 18، شماره 39 ، آذر 1396، ، صفحه 97-120

https://doi.org/10.22083/jccs.2017.96680.2246

چکیده
  هدف پژوهش پیش‌رو، مطالعه تأثیر محتوی، میزان و مدت زمان استفاده از فضای مجازی بر هویت دینی نوجوانان است. این پژوهش حاصل پیمایشی است که در میان 3800 نفر از دانش‌آموزان دبیرستانی دختر و پسر 15تا 17سال تهران، اصفهان، تبریز، اهواز، مشهد، شیراز، کرج، رشت در سال 1395 انجام شده است. اعتبار ابزار تحقیق، از نوع اعتبار صوری بوده، که اساتید خبره در ...  بیشتر

تأثیر فناوری‏های جدید بر اوقات فراغت و سرمایۀ اجتماعی جوانان

امیر رستگارخالد؛ نرگس مصلحی جنابیان؛ آمنه صلاحی؛ نسرین تاج

دوره 17، شماره 33 ، خرداد 1395، ، صفحه 127-147

https://doi.org/10.22083/jccs.2016.15433

چکیده
  سؤال اصلی پژوهش پیش‌رو این است که آیا تغییرات صورت گرفته در سبک‏های نوین فراغتی (مبتنی بر فناوری‏های اطلاعاتی و ارتباطاتی جدید) با سرمایۀ اجتماعی جوانان رابطه‏ای دارد یا خیر؟ در این مطالعه روی انواع سبک‏های فراغتی و به ویژه سبک فراغتی شاوچینگ سیه متمرکز شده و با توجه به فناوری‏های اطلاعاتی و ارتباطاتی جدید به سبک فراغتی مورد ...  بیشتر