دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
تدوین اولویت کدهای مسئولیت اجتماعی در فضای مجازی؛ مورد مطالعه: شهروندان شهر تهران

سید میلاد موسوی حق شناس؛ احسان شاه‌قاسمی

دوره 23، شماره 59 ، مهر 1401، ، صفحه 7-34

https://doi.org/10.22083/jccs.2021.268760.3272

چکیده
  فضای مجازی عرصه­ای است که بخش گسترده‌ای از خدمات، تبادلات، گردش اطلاعات، تعاملات، ارتباطات و به تعبیری، حیات در آن یا به‌واسطۀ آن جریان می‌یابد؛ به همین جهت، ضرورت وجود قاعده‌های اخلاقی در این پهنه با توجه به قابلیت‌های بی‌بدیل و روزافزون آن انکارناشدنی است. یکی از ظرفیت‌های مغفول‌مانده در زمینۀ سامان‌بخشی و توسعۀ اخلاق در ...  بیشتر

اصول اخلاق حرفه‌ای مجری‌گری در صداوسیما

کمال اکبری؛ مجید نقدی

دوره 20، شماره 47 ، مهر 1398، ، صفحه 117-140

https://doi.org/10.22083/jccs.2019.132292.2435

چکیده
  مجری از یک سو خواهان موفقیت حرفه‌ای و کسب رضایت مدیران و جذب مخاطب است و از سوی دیگر موفقیت حرفه‌ای او، مرهون چگونگی رفتار ارتباطی و تعامل اخلاق‌مدار او با محیط درونی و بیرونی رسانه خواهد بود. موضوع اخلاق حرفه‌ای مجری از همین تعامل‌های ارتباطی سرچشمه گرفته و بایدها و بایستگی‌های اخلاقی این حرفه، به چگونگی مدیریت رفتار ارتباطی ...  بیشتر

بدن و دلالت‌های فرهنگی ـ اجتماعی آن

فاطمه جواهری

دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1387، ، صفحه 37-80

چکیده
  اگرچه پیکر جسمانی انسان دلالت‌های فرهنگی ـ اجتماعی متعددی دارد، متقدمان جامعه‌شناسی به مطالعة آن چندان عنایتی نداشته‌اند. این نوشتار به منظور برجسته ساختن اهمیت مطالعة جامعه‌شناسانة بدن تدوین شده است. به این منظور نویسنده کوشیده است در چارچوب روش تحلیل نظری به اهداف زیر نزدیک شود: ـ معرفی جامعه‌شناسی بدن، ـ بررسی دلایل ...  بیشتر