دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
رابطه مصرف فرهنگی و نگرش خرافی در بین دانشجویان شهر مشهد

محبوبه برند؛ حامد بخشی؛ مهدی کرمانی؛ مسعود ایمانیان

دوره 22، شماره 54 ، مرداد 1400، ، صفحه 157-182

https://doi.org/10.22083/jccs.2020.208273.2955

چکیده
  علیرغم رشد دانش و فناوری، نگرش‌های خرافی همچنان در زندگی بسیاری از افراد جامعه حضور دارند. این نگرش‌ها ازآنجاکه مسیرهای خلاف واقعی به افراد جامعه برای حل مسائل خود نشان می‌دهند، به لحاظ اجتماعی آسیب‌زا هستند. نگرش‌های خرافی محصول جامعه‌پذیری افراد در رده‌های مختلف هستند. یکی از این عوامل دخیل در جامعه‌پذیری، رسانه‌ها هستند ...  بیشتر

ذائقه مصرف موسیقیایی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام

یارمحمد قاسمی؛ بهروز سپیدنامه؛ علی هاشمی

دوره 21، شماره 50 ، تیر 1399، ، صفحه 195-218

https://doi.org/10.22083/jccs.2019.169965.2710

چکیده
  این پژوهش با هدف مطالعه ذائقۀ مصرف موسیقی بین دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام بر اساس پارادایم کیفی و به روش تحلیل تماتیک انجام گرفته است. از مصاحبه نیمه‌ساخت‌یافته برای گردآوری داده‌ها و از مدل براون و کلارک برای تحلیل استفاده شده است. جامعه هدف شامل کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علوم انسانی دانشگاه ایلام به تعداد ...  بیشتر

تحلیل نظام‌مند پژوهش‌های سبک زندگی بعد از دهة 80

سیدحسین سراج‌زاده؛ لیلا باقری

دوره 18، شماره 37 ، خرداد 1396، ، صفحه 131-162

https://doi.org/10.22083/jccs.2017.70197.2042

چکیده
  در سال­های اخیر سبک زندگی به‌عنوان یک ساز و کار بروز تفاوت­های ذائقه افراد در چگونگی گذران اوقات فراغت، مدیریت بدن و مصرف فرهنگی، توسط متخصصان رشته­های مختلف به‌ویژه علوم اجتماعی برای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری توجه شده است. شناخت روند پژوهش­های انجام شده با تمرکز بر کم و کیف دانش تولید شده در این حوزه از اهداف این مقاله بوده ...  بیشتر

مصرف موسیقیایی

سیدمجتبی رضوی طوسی؛ سجاد یاهک

دوره 15، شماره 25 ، خرداد 1393، ، صفحه 7-36

چکیده
  مقالة حاضر، حاصل یافته‌های نظرسنجی تلفنی با هدف بررسی گرایش شهروندان 15 تا 45 سال تهرانی با تمرکز بر انواع موسیقی در دسترس است. حجم نمونه‌، 804 نفر بوده و برای تحلیل داده‏ها از آمارهای توصیفی و استنباطی استفاده شده است. یافته‌ها نشان داد 78/2درصد شهروندان 15 تا 45سال تهرانی، شنوندة انواع موسیقی هستند. شنوندگان موسیقی، 72/1درصد به «موسیقی ...  بیشتر