دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
تحلیل نگرش شخصیت‎های یک داستان کوتاه بر اساس نظریه کارکردهای نگرش مطالعه موردی تک داستان «یک روایت معتبر درباره‏ کشتن» اثر مصطفی مستور

آرزو حیدری؛ نسرین فقیه ملک مرزبان؛ مرتضی منادی

دوره 20، شماره 48 ، دی 1398، ، صفحه 235-264

https://doi.org/10.22083/jccs.2019.147571.2554

چکیده
  داستان، به‌مثابه یک مدل از جامعه، رسانه‎ای است که قادر به بازنمایی جنبه‎های مختلف روانی و اجتماعی انسان‎ها و افزایش توانایی‎های اجتماعی و موجب جامعه‎پذیری و تغییر در ابعاد شخصیتی انسان‏هاست. این پژوهش، به شیوه کتابخانه‏ای، مبتنی بر پژوهش کیفی و تحلیل محتوا، نگرش شخصیت‏های داستان کوتاه «یک روایت معتبر درباره کشتن» ...  بیشتر

رابطه میان تماشای سریال‌های فارسی‌زبان ماهواره با سرمایۀ اجتماعی زنان شهر تهران؛ مطالعۀ موردی شبکۀ جم

ملیحه سودبخش؛ سمیه تاجیک اسماعیلی

دوره 19، شماره 42 ، شهریور 1397، ، صفحه 25-50

https://doi.org/10.22083/jccs.2018.102089.2282

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه میان سریال های فارسی زبان شبکه جم با سرمایه اجتماعی زنان ساکن شهر تهران انجام شده است. روش پژوهش، پیمایشی وابزار اندازه گیری پرسشنامه است. جامعه آماری مشتمل بر زنان ساکن شهر تهران(3452637 نفر) و حجم نمونه 384 نفر است. یافته ها نشان داد 21.1 درصد از پاسخگویان سرمایه اجتماعی در سطح پایین،61.2 درصد در سطح متوسط و17.7درصد ...  بیشتر

سنجش نگرش مردم ایران در خصوص بازی‌های رایانه‌ای (مقایسه نگرش افراد مورد مطالعه در رده سنی 7 تا 40 سال)

مسعود کوثری؛ معصوم آقازاده؛ سیدمحمدعلی سیدحسینی

دوره 19، شماره 41 ، خرداد 1397، ، صفحه 91-120

https://doi.org/10.22083/jccs.2018.98854.2261

چکیده
  امروزه بازی‌های رایانه‌ای، به یکی از پرطرفدارترین تفریحات مردم در دنیا تبدیل شده‌اند؛ تفریحی که انسان‌های بیشماری را ساعت‌ها فارغ از دنیای واقعی مجذوب خود می‌کند و آرزوهای دست‌نیافتنی هر یک از آن‌ها را در دنیای مجازی تبدیل به واقعیت ‌می‌کند. این نوع گذران اوقات فراغت، با در نظر گرفتن پیامدهای آن، قابل تأمل است. همین امر توجه ...  بیشتر

نگرش مخاطبان قائم‌شهری به شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای

مهرداد متانی؛ رمضان حسن‌زاده؛ علی‌اکبر فرهنگی

دوره 14، شماره 21 ، اردیبهشت 1392، ، صفحه 129-156

چکیده
  مخاطب هدف هر کوشش رسانه‌ای است و باید نخست ترغیب و سپس قانع شود که رسانه در خصوص علاقه و نیاز او پیام می‌دهد، هدف اساسی مقالة حاضر مطالعة مهم‌ترین نیازهای رسانه‌ای مخاطبان در استفاده از شبکه‌های ماهواره ای فارسی‌زبان است. برای این منظور458 نفر از شهروندان قائم‌شهری که بینندة شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان بودند ...  بیشتر