دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
پیش‌بینی فروش فیلم در گیشۀ سینمای ایران با رویکرد پویایی سیستم

مهیار کمالی سراجی؛ سیدحیدر میرفخرالدینی؛ سید مهدی شریفی؛ افشین امیدی

دوره 22، شماره 55 ، آبان 1400، ، صفحه 293-316

https://doi.org/10.22083/jccs.2020.191668.2845

چکیده
  ریسک سرمایه‌گذاری به‌منظور کسب موفقیت مالی در محصولاتی همچون فیلم­های سینمایی که عمر کوتاهی دارند بسیار بالاست. در مطالعات گذشته برای تحلیل پویایی­های این صنعت از مدل‌های خطی و ایستایی استفاده ‌شده است که به‌خاطر خطی­بودنشان، قادر به تحلیل واقع­نگر پیچیدگی­ها و پویایی­های حاکم بر صنعت سینما نیستند. با توجه به اهمیت ...  بیشتر

صنعت موسیقی در عصر فنّاوری‌های نوین: ارائه راهبردهای نوآورانه برای توزیع دیجیتال موسیقی در ایران

طاهر روشندل اربطانی؛ افشین امیدی؛ اسماعیل نوروزی

دوره 21، شماره 52 ، دی 1399، ، صفحه 277-308

https://doi.org/10.22083/jccs.2019.152426.2587

چکیده
  با مشاهدۀ تغییرات چند دهۀ اخیر می­توان گفت که اینترنت و به دنبال آن فنّاوری‌های دیجیتال، کلیت صنعت موسیقی را متحول و دگرگون کرده­اند. اگرچه می­توان به برخی از پیامدهای منفی این روند اشاره کرد، بااین‌حال باید پذیرفت که بخش بزرگی از کسب­وکارهای جدید در صنعت موسیقی همچون توزیع دیجیتال موسیقی پیامد مثبت همین تغییرات فناورانه ...  بیشتر

رسانه و سلامت: شناسایی و تحلیل چارچوب‌های خبری در بازنمایی رسانه‌ای بیماری ام‌اس

داتیس خواجه ئیان؛ سمیه لبافی؛ افشین امیدی

دوره 20، شماره 46 ، شهریور 1398، ، صفحه 67-88

https://doi.org/10.22083/jccs.2019.146723.2548

چکیده
  رسانه­ها با استفاده از چارچوب‌بندی، ذهن مخاطبان و افکار عمومی را در مقابل رویدادها و مسائل شکل می‌دهند و بر واکنش‌های جامعه در برابر پدیده‌ها تأثیر می‌گذارند. به این علت که در دهه اخیر تعداد قابل توجهی از ایرانیان به بیماری ام‏اس مبتلا شده‌اند و کیفیت زندگی بیماران و اطرافیان آنها تحت تأثیر قرار گرفته است؛ بازنمایی صحیح این ...  بیشتر