محمدمهدی پرهیزگار؛ ولیمحمد درینی
دوره 14، شماره 23 ، آذر 1392، ، صفحه 217-240
چکیده
هدف اصلی مقالة حاضر، طراحی و تبیین مدل سازمان نوآور در ایران با تکیه بر الگوی باز در صنعت چاپ و نشر کشور است. بر این مبنا از هفت هدف و فرضیة فرعی برای سنجش استفاده شد. نوشتار حاضر از نظر هدف، کاربردی است و از نظر نحوة گردآوری دادهها، تحقیقی و توصیفی ـ پیمایشی محسوب میشود. جامعة آماری نیز تمامی صاحبان یا مدیران عامل شرکتهای زیرمجموعة ...
بیشتر
هدف اصلی مقالة حاضر، طراحی و تبیین مدل سازمان نوآور در ایران با تکیه بر الگوی باز در صنعت چاپ و نشر کشور است. بر این مبنا از هفت هدف و فرضیة فرعی برای سنجش استفاده شد. نوشتار حاضر از نظر هدف، کاربردی است و از نظر نحوة گردآوری دادهها، تحقیقی و توصیفی ـ پیمایشی محسوب میشود. جامعة آماری نیز تمامی صاحبان یا مدیران عامل شرکتهای زیرمجموعة صنعت چاپ و نشر کشور هستند. نمونة آماری این بررسی شامل 381 مدیرعامل شرکتهای صنعت چاپ و نشر کشور و متخصصان دانشگاهی است که مدیرمسئول یا سردبیران مجلههای علمی ـ پژوهشی میباشند. اصلیترین روش تجزیه و تحلیل دادهها، ماتریس کواریانس با رویکرد تحلیل مسیر است. نتیجة آزمونT نشان داد میزان بهکارگیری هر یک از هفت متغیر در صنعت چاپ و نشر کشور مناسب میباشد. نتیجة آزمون مدل معادلههای ساختاری نیز اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم هر یک از هفت متغیر را مورد تأیید قرار داد و مشخص کرد از میان سایر متغیرها، میزان تأثیر متغیر شایستگیهای محوری منابع انسانی بیشترین اثرگذاری را داشته است.