دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
نویسنده = حسن کلاکی
تعداد مقالات: 5
مدل اندازهگیری دینداری جوانان
دوره 11، شماره 12 ، اسفند 1389، ، صفحه 89-123
چکیده
مدل اندازهگیری دینداری جوانان؛ ابتدا بر پایه ابعاد پنجگانه مدل گلاک و استارک شاخصسازی شده؛ سپس با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی به دنبال شناسایی دقیق ابعاد پنجگانه فوق مورد بررسی قرار گرفته است. روابط بین ابعاد پنجگانه دینداری بر پایه رویکرد هیجانی روانشناسانی نظیر ماندلر، شاختر، آرنولد و انطباق دیدگاههای ... بیشتربررسی تأثیر مسائل کار و شغل دانشجویان بر پشتکار و موفقیت تحصیلی آنان
دوره 11، شماره 10 ، مرداد 1389، ، صفحه 183-213
چکیده
مقاله حاضر به دنبال شناسایی رابطه آماری بین مسائل کار و شغل دانشجویان و اثرگذاری آن بر میزان پشتکار و موفقیت تحصیلی بوده که در قالب الگوهای آماری مختلف در نرمافزار لیزرل مورد مطالعه قرار گرفته است. روش تحقیق با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی، مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی در نرمافزار آماری ... بیشترنظریة بنیادی به مثابه روش نظریهپردازی
دوره 10، شماره 6 ، مرداد 1388، ، صفحه 119-140
چکیده
نظریة بنیادی روشی مدرن برای کشف مفاهیم بنیادی از دلِ دادههای تحقیق کیفی است. از این منظر، یک روش کیفی با تکنیک اکتشافی- استقرائی است، اما پوزیتیویسم روشی است کمّی با تکنیک قیاسی به دنبال تأیید یا ردّ مدل نظری و فرضیات تحقیق. نظریة بنیادی سه مرحلة اساسی کدگذاری باز، محوری و انتخابی دارد. البته مراحل روششناسی نظریة بنیادی لزوماً ... بیشترمقایسة ارزشهای مذهبی دو نسل جدید و پیشین در ایران
دوره 9، شماره 2 ، مرداد 1387، ، صفحه 171-197
چکیده
ازآنجاکه در جامعه با جمعیت حجیم جوان روبهرو هستیم، تفاوت نسلی و اختلاف نسلی اهمیت شایانی دارد. زیرا تفاوت نسلی بیش از حد در ارزشها و هنجارهای اجتماعی، هم خانواده را به محل اختلاف بین والدین و فرزندان تبدیل میکند و هم جامعه را در مواجهه با هنجارها و ارزشهای جوانان به چالش میکشاند؛ بهطوریکه پیامد این شکاف نسلی ... بیشتربررسی مقایسة میزان تدین جوانان و ابعاد آن در سه پایگاه اجتماعی بالا، متوسط و پایین
دوره 9، شماره 1 ، اردیبهشت 1387، ، صفحه 107-137