تبریزی، منصوره (1393). تحلیل محتوای کیفی از منظر رویکردهای قیاسی و استقرایی، فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 64: 138-105.
حاتمی، محمدرضا و سارویه مذهبی (1390). رسانه و نگرش زنان به هویت جنسیتی خود، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره چهارم، شماره 2: 209-185.
حاجیانی، ابراهیم (1388). جامعه شناسی هویت ایرانی، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
حسینی، حسن و منصوره دشتی (1391). بازنمایی کلیشه های جنسیتی در رسانه: مطالعه ادبیات داستانی آل احمد، مجله جهانی رسانه، شماره 1: 64-27
حقیقی نسب، منیژه و شهره هدایتی (1384). بررسی تصویرسازی نقش جنسیت در آگهی های بازرگانی سیمای جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، شماره 7: 50-33.
حمیدی، نفیسه و مهدی فرجی (1387). سبک زندگی و پوشش زنان در تهران، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، شماره 1: 92-65.
راودراد، اعظم (1380). تغییرات نقش زن در جامعه و تلویزیون، فصلنامه زن در توسعه و سیاست، شماره 1: 156-133.
ساروخانی، باقر (1348). علوم اجتماعی مفهومها و مکتبها: عقاید قالبی، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی، شماره 3: 117-111.
سراجزاده، سیدحسین و محمدرضا پویافر (1391). مطالعه عرفی شدن در میان ایرانیان مسلمان؛ مقایسه بین نسلی در تهران بزرگ،
مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران،
شماره 4: 65-88.
سرایی، حسن و محمدرضا پویافر (1390). پژوهش ابداکتیو در علوم اجتماعی؛ ارائه مدلی در منطق ترکیبی و تناوب تجربه و نظریه، فصلنامه پژوهشنامه علوم اجتماعی، شماره 2: 29-7.
سلطانی گرد فرامرزی، مهدی (1385). نمایش جنسیت در سینمای ایران، فصلنامه زن در توسعه و سیاست، شماره 1و 2: 92-61.
شورای فرهنگ عمومی کشور (1390). پیمایش ملی شاخصهای فرهنگ عمومی کشور(دادههای سال 1389).
شورای فرهنگ عمومی کشور (1392). پیمایش ملی شاخصهای فرهنگ عمومی کشور(دادههای سال 1391).
شورای فرهنگ عمومی کشور (1393). پیمایش ملی شاخصهای فرهنگ عمومی کشور(دادههای سال 1392).
صادقی فسایی، سهیلا و شیوا کریمی (1384). کلیشههای جنسیتی سریالهای تلویزیونی ایرانی، فصلنامه زن در توسعه و سیاست، شماره 3: 89-59
عبدالعلی رضایی (1380). ارزشها و نگرشهای ایرانیان (موج اول)، «یافـتههای پیمـایش در 28 استان کشور» ، دفتر طرحهای ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
غفاری، غلامرضا (1394). طرح ملی سنجش سرمایه اجتماعی ایرانیان، وزارت کشور.
فرخنیا، رحیم و آرش رضاپور (1388). بازنمایی شهر از دیدگاه انسانشناختی در میدان ادبی ایران در آثار غلامحسین ساعدی در دهههای 1340 و 1350، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی، شماره 36: 86-57
فلیک، اووه (1387). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران، نشر نی.
کلاهی، محمدرضا، جاننثاری، عباس و امین بزرگیان (1388). سنخشناسی دینداری در وبلاگهای فارسی زبان، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 17: 190-155
گودرزی، محسن (1382). ارزشها و نگرشهای ایرانیان (مـوج دوم)، «یافـتههای پیمـایش در 28 استان کشور» دفتر طرحهای ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
مـحسنی، مـنوچهر (1375). بررسی نگرشها و رفتارهای اجتماعی فرهنگی در ایران، تـهران: وزارت فـرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت پژوهشی و آموزشی، اداره کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی.
معینیفر، حشمتالسادات (1388). بازنمایی کلیشههای جنسیتی در رسانه مطالعة موردی صفحه حوادث روزنامه همشهری، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، شماره 7: 199-167
مقصودی، سوده (1383). بررسی نقش زن در داستانهای کودکان، فصلنامه زن در توسعه و سیاست، شماره 3: 56-41
نجاتی حسینی، سیدمحمود (1391). بازنمایی «خدا» در بلاگفای فارسی (تحلیل «الهیات مردم پسند مجازی اینترنتی» در ایران)، فصلنامه دین و ارتباطات، شماره 3: 194-157.
Casey, Neil [et, al] (2002), Televesion Studies: The key Concepts; London & New York: Routledge.
Meyers, Diana Tietjens(2002), Gender in The Mirror: Cultural Imagery and Women’s Agency; USA: New York: Oxford Univesity Press.
Foroutan, Yaghoob(2012), Gender representation in school textbooks in Iran: The place of languages, Current Sociologym, 60(6) 771 –787
Grauerholz, Elizabeth & Bernica A. Pescosolido(1989), Gender Representation in Chilren’s Literature: 1900-1984, Gender and Society, Vol. 3, No. 1, March 1989, 113-125
Bamman, David, Jacob Eisenstein & Tyler Schnoebelen(2014),
Gender identity and lexical variation in social media,
Journal of Sociolinguistics, Volume 18, Issue 2, April 2014, Pages 135–160
http://www.webopedia.com/TERM/U/UGC.html