منابع و مأخذ
استراوس، انسلم و کُربین، جولیت (1391). مبانی پژوهش کیفی، فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای. ترجمه ابراهیم افشار. تهران: نشر نی
بارکر، کریس (1387). مطالعات فرهنگی: نظریه و عملکرد. ترجمه مهدی فرجی و نفیسه حمیدی. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
بهرامپور، شهریار (1384). مطبوعات در دوره اطلاعات، چالشها و تحولات. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
حقیقتیان، منصور و امیدی، مصطفی (1387). بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر مطالعه مطبوعات در شهرستان سمیرم. پژوهشنامه علوم اجتماعی. 2(4)، 45 – 31. Doi: 20120329160041-5078-34.
حکیمآرا، محمدعلی (1388). روانشناسی رسانه. تهران: انتشارات صداوسیما.
حمزه، حبیب، حمزه، محمدباقر و نقشبندی، عقیل (1397). ارزیابی چالشهای پیش روی رسانههای چاپی در عصر دیجیتال مطالعه موردی جزیره کیش، اولین کنفرانس علمی پژوهشی تحقیقات کاربردی در علوم و تکنولوژی ایران، ایلام.
خانیکی، هادی (1381). قدرت، جامعه مدنی و مطبوعات. تهران: طرح نو.
خدایاری، کلثوم، دانشور حسینی، فاطمه و سعیدی، حمیده (1393). میران و نوع استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد). پژوهشهای ارتباطی. 21(1)، 192 – 167 Doi: 10.22082/cr.2014.15309.
رحمت الهی، حسین، آقامحمدآقایی، احسان و بالوی، مهدی (1395). کاهش سرمایة اجتماعی، دولت و مشارکت مردم. مجله علمی مدیریت سرمایه اجتماعی. 3(3)، 461-435 Doi: 10.22059/JSCM.2016.60666.
رسولاف، رامین، راسخ، کرامتالله و بیاباننورد، علیرضا (1401). تحلیل محتوای روزنامه صوراسرافیبل به منظور مطالعه نقش سیاسی-اجتماعی آن در فرآیند نوسازی و تحولات دوره مشروطه. فصلنامه رهپویه ارتباطات و فرهنگ. 2(3)، 41-27. Doi: 10.22034/rcc.2022.556185.1017
سردارنیا، خلیل، بدری، کورش و امینی زاده، سینا (1400). رابطه بین شبکههای اجتماعی و اعتماد نهادی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شیراز). پژوهش های راهبردی سیاست. 10(36)، 127-101. Doi: 10.22054/qpss.2020.49810.2449
سورین، جوزف و تانکارد، جیمز (1391). نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان. تهران: دانشگاه تهران.
شریفی ساعی، محمدحسین (1401). تاریخ بیداری زنان؛ بازنمایی مسائل زنان و خانواده در روزنامهنگاری دوران مشروطه. فصلنامه مطالعات فرهنگ – ارتباطات. 23(60)، 63-98. Doi: 10.22083/jccs.2021.310610.3459
صبار، شاهو و هیان، داوان (1395). عوامل مرتبط با میزان اعتماد مخاطبان به رسانههای نوین و سنتی (نگاهی به نوع رسانه، محتوای پیام و ویژگیهای مخاطب). مطالعات رسانههای نوین. 1(4)، 245 – 205. Doi: 10.22054/cs.2016.5733
عبدالوند، محمدعلی و هنری شریف، الهام (1395). شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری به نام و نشان تجاری در رسانههای اجتماعی. مجله مدیریت توسعه و تحول. 24، 80 – 69.
فرقانی، میرزامحمد مهدی (1382). نگاهی به جایگاه و کارکردهای روزنامهنگاری سنتی و روزنامهنگاری الکترونیک تعامل سنت و فنآوری در جامعه اطلاعاتی. فصلنامه علوم اجتماعی. 28 و 29، 87-57. Doi: 20.1001.1.17351162.1384.12.28.29.3.4.58
فرقانی، میرزامحمدمهدی و بنی تمیم، محمدامین (1400). علل کاهش شمارگان مطبوعات در ایران. فصلنامه علمی رسانه، 32(2)، 5-34. Doi: 10.22034/bmsp.2021.136840
فیروزجائیان گلوگاه، علی اصغر و مجیدی، مرضیه (1397). فرسایش سرمایه اجتماعی و بینظمی در بین شهروندان تهرانی. پژوهش های راهبردی مسائل اجتماعی ایران. 7(2)، 18-1. Doi: 10.22108/ssoss.2019.103867.1075
محسنیانراد، مهدی (1384). ایران در چهار کهکشان ارتباطی (جلد دوم). تهران: سروش.
محسنیانراد، مهدی (1385). ارتباطشناسی، ارتباطات انسانی (میانفردی، گروهی و جمعی)، تهران: سروش.
محمدپور، احمد (1389). فراروش؛ بنیانهای فلسفی و عملی روش تحقیق ترکیبی در علوم اجتماعی و رفتاری، تهران: جامعهشناسان.
محمدی، نریمان (1397). فضای مجازی به مثابه اردوگاه نشانهها: مردم نگاری انتقادی ساختار فانتزی کردهای ایران در فیس بوک. رساله دکتری جامعه شناسی اقتصادی و توسعه. اصفهان: دانشگاه اصفهان.
مهدیزاده، محمد (1388). مطالعه تطبیقی نظریه کاشت و دریافت در ارتباطات. تهران: انتشارات مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
نعمتی، اصغر، علیشیری، بهرام، روشندل اربطانی، طاهر و آزاد، ناصر (1397). مطالعه آسیبشناسانه صنعت مطبوعات دولتی کشور و شناسایی ابعاد زیست بومی آنها در انطباق با محیط جدید رسانهای. فصلنامه مدیریت دولتی. 10(3)، 458 – 443. Doi: 10.22059/jipa.2018.261497.2306
نوابخش، مهرداد و مزیدی، علیمحمد (1390). تبیین مدل فضای اجتماعی در توسعه مطبوعات محلی: مطبوعات محلی استان یزد. مطالعات رسانهای. 6(15)، 25-9.
هبدیژ، دیک (۱۳۸۲). کارکرد خرده فرهنگ، ترجمه شهریار وقفی پور، در مطالعات فرهنگی، ویراسته سایمون دیورینگ، تهران: تلخون.
Abdolvand, M. A. & Honarisharif, E. (2016). The Influence of Social Media on Brand Commitment and Brand Loyalty. Journal of Development & Evolution Mnagement, 8(24), 69-80. [In Persian]
Bahrampur, S. (1384). The press in the era of information, challenges and developments. Tehran: Media Studies and Research Center. [In Persian]
Barker, C. (2007). Cultural Studies: Theory and Practice. Translated by Mehdi Faraji and Nafiseh Hamidi. Tehran: Research Institute of Cultural and Social Studies. [In Persian]
Berger, A. A. & Calabrese, R. J. (2012). Media and communication research methods: An introduction to qualitative and quantitative approaches. Sage Publications.
Berger, A. A. & Velt, R. J. (2014). Media and society: A critical perspective. Rowman & Littlefield.
Creswell, J.W. (2012). Educational Research: Planning, Conducting and Evaluating Quantitative and Qualitative Research, Boston: Pearson
Firozjayan Galougah, A. A. & Majidi, M. (2018). Erosion of Social Capital and Disorder Among Tehranian Citizen. Strategic Research on Social Problems in Iran, 7(2), 1-18. Doi: 10.22108/ssoss.2019.103867.1075. [In Persian]
Forgani, M. M. & Banitamim, M. A. (2021). The Causes of the Decrease in the Number of Press Issues in Iran. Rasaneh, 32(2), 5-34. Doi: 10.22034/bmsp.2021.136840. [In Persian]
forghani, M. M. (2005). A Glance at The Position and Functions of Traditional and Electronic Journalism Interaction Between Technology and Tradition in the Information Society. Social Sciences, 12(28.29), 57-87. Doi: 20.1001.1.17351162.1384.12.28.29.3.4.58. [In Persian]
Genov, N. (2013). State Functions and Media Politics: Case Study on Print Media in Slovenia. East European Politics and Societies, 27(02), 333-349. Doi: 10.1177/0888325412474462
Haghighatian, M. and Omidi, M. (2008). Investigation of social factors affecting the study of press in Semirom city. Social Sciences. 2(4), 45-31. Doi: 20120329160041-5078-34. [In Persian]
Hakimara, M. (1388). Media psychology. Tehran: Sedavasima Publications. [In Persian]
Hall, S. (1997). Representation: Cultural representations and signifying practices. Sage.
Hamzah, H. Hamzah, M. and Naqshbandi, A. (2017). Evaluating the challenges facing print media in the digital era, a case study of Kish Island, The first scientific research conference on applied research in Iran's science and technology, Ilam. [In Persian]
Hebdige, D. (2003). The function of subculture, translated by Shahriar Vaqfipour, in During, s (Ed). cultural studies. translated by Shahriar Vaqfipour. Tehran: Talchoon. [In Persian]
Khaniki, H. (1381). Power, civil society and the press. Tehran: New design. [In Persian]
Khodayari, G. Daneshvar Hoseini, F. & Saeedi, H. (2014). Virtual Social Networks’ Type and Extent of Usage A Case Study of Mash’had’s Azad University Students. Communication Research, 21(77), 167-192. Doi: 10.22082/cr.2014.15309. [In Persian]
Lipovetsky, G. Porter, C. & Sennett, R. (1994). The empire of fashion: Dressing modern democracy. Princeton, NJ: Princeton University Press.
McLuhan, M. (1994). Understanding media: The extensions of man. MIT press.
McQuail, D. (2005). mass communication theory. Sage Publications.
Mehdizadeh, M. (1388). A comparative study of planting and receiving theory in communication. Tehran: Broadcasting Research Center of the Islamic Republic of Iran. [In Persian]
Mohammadi, N. (2017). Virtual space as a camp of signs: a critical ethnography of the fantasy structure of Iranian Kurds on Facebook. Doctoral thesis of economic sociology and development. Isfahan: University of Isfahan. [In Persian]
Mohammadpour, A. (1389). Methamethod; Philosophical and practical foundations of mixed research method in social and behavioral sciences, Tehran: Sociologists. [In Persian]
Mohsenian Rad, M. (2004). Iran in four communication galaxies (V. II). Tehran: Soroush. [In Persian]
Mohsenian Rad, M. (2015). Communication, human communication (interpersonal, group and collective), Tehran: Soroush. [In Persian]
Navabakhsh, M. and Mazidi, A. (1390). Explanation of the social space model in the development of local press: local press of Yazd province. Media studies. 6(15), 25-9. [In Persian]
Nemati, A. Alishiri, B. Roshandel Arbatani, T. & Azad, N. (2018). The Pathological Study of the Governmental Press Industry and Identification of Their Ecosystem Aspects in Accordance with the New Media Environment. Journal of Public Administration, 10(3), 443-458. Doi: 10.22059/jipa.2018.261497.2306. [In Persian]
Pandey, S. K. (2020) The Trend of Reading Newspapers among the Youth in 21st Century (A study based on Youth and Daily Hindi Newspapers of Varanasi). International Journal of Advance and Innovative Research. 8(2), 1 – 15.
Perse, E. M. & Lambe, J. (2016). Media effects and society. Routledge.
Rahmatollahi, H. Aghamohammadaghaee, E. & Balavi, M. (2016). Reducing social capital; state and participation of people. Social Capital Management, 3(3), 435-461. Doi: 10.22059/JSCM.2016.60666. [In Persian]
Rasoulof, R. Rasekh, K. & Biabannavard, A. (2022). The socio-political role of the newspaper Suresrafil in the modernization process and in the developments of the constitutional period. rahpooye Ertebatat -o farhang, 2(3), 27-40. Doi: 10.22034/rcc.2022.556185.1017. [In Persian]
Sabbar, S. & Hyun, D. (2015). What do We Trust? A Study On Credibility of New and Old Media and Relations With Medium, Content and Audience Characteristics. New Media Studies, 1(4), 205-247. Doi: 10.22054/cs.2016.5733. [In Persian]
sardarnia, K. Badri, K. & aminizadeh, S. (2021). Relationship Between Social Networks and Institutional Trust; Case Study: Shiraz University Students. Political Strategic Studies, 10(36), 101-127. Doi: 10.22054/qpss.2020.49810.2449. [In Persian]
Severin, J. and Tankard, J. (2016). Communication Theories, translated by Alireza Dehghan. Tehran: University of Tehran. [In Persian]
Sharifi Saei, M. H. (2022). History of women's awakening; Representation of Women and Family Issues in the Journalism of the Constitutional Era in Iran. Journal of Culture-Communication Studies, 23(60), 63-98. Doi: 10.22083/jccs.2021.310610.3459. [In Persian]
Skoric, M. M. & Poor, N. (2013). Youth engagement in Singapore: The interplay of social and traditional media. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 57(2), 187-204.Doi: 10.1080/08838151.2013.787076
Strauss, A. & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Translated by Ibrahim Afshar. Tehran: Nav publication. [In Persian]
Supadiyanto, S. (2020). (Opportunities) Death of Newspaper Industry in Digital Age and Covid-19 Pandemic. Journal The Messenger, 12(2), 192-207.
Wood, J. (2004). Communication Theories in Action: An Introduction. Cengage Learning
Zhang, M. & Xu, P. Ye, Y. (2022). Exploring the effects of traditional media, social media, and foreign media on hierarchical levels of political trust in China. Global Media and China, 7(3), 357-377. Doi: 10.1177/205943642211152