آخوندی، محمدباقر (1377). بررسیهویتملیمذهبیجوانانمشهدیوتأثیرروابط -اجتماعیبرآن، رساله کارشناسی ارشد، مشهد: داشگاه فردوسی، دانشکده علوم اجتماعی.
آذی، غلامرضا (1391). «بررسی نقش شبکههای اجتماعی مجازی بر سرمایه اجتماعی»، فصلنامه فرهنگ ـ ارتباطات، دوره 2، شماره 6 :181 -209
احمدزاده کرمانی، روحالله (1392). بازاندیشیدرفرهنگورسانه، تهران: نشر چاپار.
احمدپور، مریم و امید قادرزاده (1389). «تعامل در فضای سایبر و تأثیر آن بر هویت دینی»،فصلنامهپژوهشجوانان، فرهنگوجامعه، شماره 3 : 99-75.
باقری دولتآبادی، علی، فرجالله زارعیان جهرمی (1392). «رابطه فضای مجازی و هویت دینی و ملی(نمونه موردی دانشجویان دانشگاه یاسوج)»، فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، شماره 6:182-149
پاستر، مارک (1377). عصر دو رسانهها، ترجمه غلامحسین صالحیار، مؤسسه ایران.
تانکارد، جیمز و جوزف سورین (1395). نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، انتشارات دانشگاه تهران.
خانمحمدی، کریم (1385). «جامعهپذیری دینی در جامعه اطلاعاتی». فصلنامه شیعهشناسی، شماره16.
حاجیانی، ابراهیم (1388). جامعهشناسیهویتایرانی، پژوهشکده تحقیقات اجتماعی مر تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت.
هایم، مایکل (1390). متافیزیک واقعیت مجازی، ترجمه سروناز تربتی، تهران: انتشارات رخدادنو.
ذکایی، محمدسعید (1383). جوانان و فراغت مجازی، مطالعات جوانان، تهران، نشر تیسا.
ذکایی، سعید (1390). سبکهای فراغت جوانان، تهران، نشر تیسا.
ترلو،کریستین (1389). تعاملات اجتماعی و اینترنت، ترجمة سروناز تربتی، تهران: انتشارات جامعهشناسان.
رفعتجاه، مریم و علی شکوری (1387).«اینترنت و هویت اجتماعی»، فصلنامه علمی ـ پژوهشی رسانه و جهانی شدن، شماره 17:5-1 .
زارع، زهرا (1393). شبکه اجتماعی تعاملات آنلاین، تهران: نشرسپهر.
عبداللهیان، حمید، آوات رضانیا (1389). «مطالعه تجربه خود زنانه در بازی آنلاین»، فصلنامه پژوهش زنان. شماره 26: 147-129
فرهنگی، علیاکبر، رقیه جامع (1389) «رسانه و دین»، نامه پژوهش فرهنگی، سال 11، شماره 10: 182 -149
قاسمی، وحید و صمد عدلیپور (1392). «تعامل در فضای مجازی، شبکههای اجتماعی و تأثیر آن بر هویت دینی جوانان»، فصلنامه دین و ارتباطات، سال 19، شماره 2: 5-36 .
کاستلز ، مانویل (1380). عصر اطلاعات، قدرت هویت، ترجمة افشین خاکباز، طرح نو.
کویل، مک (1388). درآمدی بر نظریههای ارتباطات، ترجمه پرویز اجلالی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه.
مزینانی،کاظم (1393). بررسی رابطه استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی و هویت دینی کاربران، فصلنامه رهآورد نور.
میرمحمدی، داود (1394). فضای مجازی و تحولات هویتی در ایران، تهران: انتشارات تمدن ایرانی.
Abelson, Hal and Lawrence Lessig,( 1998); Digital Identity in Cyberspace, London: Routledge .
Bolter, J (1996); Virtual reality and the redefinition of self. In L. Strate, R. Jacobson, and S. Gibson (Eds.), Communication and cyberspace: Social interaction in an electronic environment (pp. 105-120). Crosskill, NJ: Hampton
Neuman, W.R. (1991) the future of the mass audience, New York: Cambridge University Press.
Maffelosi, M. (1996) the times of the tribes, London: sage
Kraut, K. et al. (1998) Internet paradox: A social technology that reduces social involvement and psychological well – being American Psychologist, 53, 1017 – 1031
Panasenko, N. (2013). Czech and Slovak Family Patterns and Family Values in Historical, Social, and Cultural Context. Journal of Comparative Family Studies 44 (1): 79–98.
Sagone, E., & De Caroli, ME. (2014). the portrait of values in family: A cross-age study in Sicilian context, Procedia-Social and Behavioral Sciences, N 127, pp 194- 198.
Covanagh, Alison, (2007), Sociology in the age of internet-network, Open University press first published
Donte, Judith, (2009), Identity and deception in the virtual commnnity
Turkle, sherly, (2005),the second self, computer and hamman spirt
Shills, E. (1963) the theory of mass society, in American as a mass society, Ed, Polson, pp. 30 – 50 Glencoe: Free Press 2.
R.siurala.R (2000) Social psychological influences of ICTs on society and policy implicationss2