منابع و مأخذ
استراوس، انسلم و جولیت کربین (1392). مبانی پژوهشی کیفی، ترجمۀ ابراهیم افشار، چاپ سوم، تهران: نشر نی.
افشانی، سید علیرضا؛ مهربان پارسامهر و کبری کریمیان (1396). »عوامل مؤثر بر گرایش به شبکههای اجتماعی مجازی (موردمطالعه: دانشآموزان دختر دبیرستانهای شهرکرد)، فصلنامه علوم اجتماعی، شمارۀ 25: 237-210.
بیچرانلـو، عبـدالله؛ سیاوش صلواتیـان و آزیتا لاجـوردی (1397). بازنمایـی سـبک زندگـی زنـان جـوان ایرانـی در شبکههای اجتماعـی؛ مطالعـۀ موردی شـبکۀ اجتماعی اینسـتاگرام، (پایاننامه کارشناسـی ارشـد)، رشـتۀ علوم ارتباطـات اجتماعـی گرایـش تبلیـغ و ارتباطـات فرهنگـی، دانشـگاه سـوره تهـران.
حکیمآرا، محمدعلی (1388). روانشناسی رسانه، چاپ اول، تهران: انتشارات دانشکده صداوسیما.
داستانی، میثم؛ جواد کرامتی، علی پورفاطمی و علی اکرامی ( 1394). »دلایل و انگیزۀ استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد«، دو فصلنامه علمسنجی کاسپین، شمارۀ 2: 27-24.
زمانی، عباس و فائزه تقیپور (1396). »شناسایی عوامل جذابیت شبکههای اجتماعی تلفنهمراه از منظر کاربران«، فصلنامه جامعهپژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شمارۀ 8: 70-45.
سعیدنیا، حمیدرضا؛ آمنه قهرمانی و مهدی ایراننژاد پاریزی (1395). »پیامدهای تأثیر جامعۀ برند مبتنی بر رسانۀ اجتماعی بر اعتماد و وفاداری به برند«، مدیریت برند، شمارۀ 2: 88-65.
شهابی، محمود و بیات قدسی (1391). »اهداف و انگیزههای عضویت کاربران در شبکههای اجتماعی مجازی (مطالعهای دربارۀ جوانان شهر تهران)«، مطالعات فرهنگ-ارتباطات، شمارۀ 20: 86-61.
کوثری، مسعود (1386). جهان فرهنگی کاربران ایرانی در شبکۀ دوستیابی اورکات، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
Akpan, U., Akwaowo, E. & Nsikan, S. (2013). ‘Uses and Gratifications of Social Networking Websites Among Youths in Uyo, Nigeria’. International Journal of Asian Social Science, 3(2): 353-369.
Aslam, S. (2018).
Instagram by the numbers: stats, demographics & fun facts. Retrieved January 19, 2018.
https://www.instagram.com/
Braun, V. & Clarke, V. (2016). ‘Using thematic analysis in psychology’.Qualitative Research in Psychology, 3(2): 77-101.
Chan, L. (2011). Social Media Marketing for Digital Photographers. [Electronic
resource]. John Wiley & Sons.
Cheung, C. M., Chiu, P. Y. & Lee, M. K. (2011). ‘Online social networks: Why do students use facebook?’. Computers in Human Behavior, 27(4): 1337-1343.
Dholakia, U. M., Bagozzi, R. P., & Pearo, L. K. (2004). ‘A social influence model of consumer participation in network-and small-group-Based virtual communities’. International Journal of Research In Marketing, 21(3): 241-263.
Gülnar, B., Balcı, Ş. & Çakır, V. (2010). ‘Motivations of Facebook, You Tube and similar web sites users’. Bilig, 54(54): 161-184.
Hjørland, B. (2002). ‘Epistemology and the socio‐cognitive perspective in information science’. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 53(4): 257-270.
Huang, Y.T. & Su, S. F. (2018). ‘Motives for Instagram Use and Topics of Interest among Young Adults’. Future internet, 10 (8): 77–89.
Katz, E., Blumler, J. G. & Gurevitch, M. (1973). ‘Uses and gratifications research’. The public opinion quarterly, 37(4): 509-523.
Kaye, B. K. & Johnson, T. J. (2004). ‘A Web for all Reasons: Uses and Gratifications of Internet Resources for Political Information’. Telematics and Informatic, 21(3): 197–223.
Lenhart, A. & Madden (2007). ‘Teens, Privacy & Online Social Networks’. Pew Internet & American Life Project, Washington, DC.
Lin, K. Y. & Lu, H. P. (2011). ‘Why people use social networking sites: An empirical study integrating network externalities and motivation theory’. Computers in Human Behavior, 27(3): 1152-1161.
Maxwell, J. A. (2005). Qualitative research design: An interactive approach, 2th Edition, Thousand Oaks, CA: Sage.
Morse, J. & Field, P. (1995). Qualitative research methods for health professionals, sage publication.
Mujawar, S. & Kulkarni, S. (2015). ‘Big Data: Tools and Applications’. International Journal of Computer Applications, 115(23):7-11.
Naveenta, G, & Sonia, G. & Khushdeep, A. (2016). ‘Pattern of mobile phone usage and its effects on psychological health, sleep, and academic performance in students of a medical university’. National Journal of Physiology, Pharmacy and Pharmacology, 6 (2): 15-27.
Neuman, W. L. (2000). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th Edition, Boston: Allyn and Bacon.
Rageh, A., Melewar, T.C., & Woodside, A. (2013). ‘Using netnography research method to reveal the underlying dimensions of the customer/tourist experience’, Qualitative Market Research: An International Journal, 16(2): 126-149.
Rainie, L., Brenner, J. and Purcell, K. (2012) Photos and Videos as Social CurrencyOnline. Report published as part of Pew Research Center's Internet American Life Project, http://www.pewinternet.org/files/old-media//Files/Reports/ 2012/PIP_Online Lifein Pictures_PDF.pdf (accessed 10 March 2016).
Rubin, A.M. (2002). The Uses and Gratifications Perspective of Media Effects. In J. Bryant and D. Zillman (Eds.), Media Effects: Advances in Theory and Research (2nd Ed). p. 525-548. New Jersey: Lawrence Erlbaum.
Satu Elo, Kääriäinen M., Outi Kanste, Pölkki1 T.,Utriainen K., and Kyngäs H. (2014). ‘Qualitative Content Analysis: A Focus on Trustworthiness’, Sage Open, pp:1-10.
Sheldon, P. (2008). ‘Student Favorite: Facebook and Motives for its use’. Southwestern Journal of Mass Communication, 23(2): 39-55.
Sheldon, P. (2015). Social Media: Principles and Applications. New York & London:
Lexington Books.
Sheldon, P., Bryant, K. (2016). ‘Instagram: Motives for its use and relationship to narcissism and contextual age’. Computers in Human Behavior, 58: 89-97.
Sun, Y., Liu, L., Peng, X., Dong, Y., Barnes, S. J. (2014). ‘Understanding Chinese users’ continuance intention toward online social networks: an integrative theoretical model’. Electronic Markets, 24(1): 57-66.