TY - JOUR ID - 3343 TI - نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی دانشجویان دختر JO - فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات JA - JCCS LA - fa SN - 2008-8760 AU - طیبه رجبی, آذر قلی زاده AD - استادیار مدیریت و برنامه‌ریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان/ کارشناس ارشد مدیریت امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 14 IS - 22 SP - 31 EP - 51 KW - امر به معروف KW - نهی از منکر KW - سرمایة اجتماعی KW - دانشجویان دختر KW - اعتماد KW - هنجارهای اجتماعی KW - شبکه‌های اجتماعی DO - N2 - هدف این مقاله تعیین نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی در میان دانشجویان دختر است. روش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعة آماری آن، دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در سال تحصیلی90 ـ 89 به تعداد 944 نفر است. 310 نفر با نمونه‌گیری به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامة محقق ساخته‌ای با 63 سؤال بسته با پایایی (87/0=α) می‌باشد. برای تجزیه و تحلیل داده‌های آماری از تحلیل عامل، t تک‌متغیره، تحلیل واریانس یک‌طرفه، آزمون فریدمن و LSD استفاده شد. نتایج نشان داد که میانگین نمرة نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی با میانگین فرضی3، 61/3 بود که بالاتر از حد متوسط است. همچنین نقش امر به معروف و نهی از منکر در بهبود سرمایة اجتماعی در سطح  معنا‌دار است. بین ویژگی‌های جمعیت‌شناختی دانشجویان و دیدگاه آنان تفاوت معناداری مشاهده نشد. UR - https://www.jccs.ir/article_3343.html L1 - https://www.jccs.ir/article_3343_ebd76511a3107765055d0b332fef03dd.pdf ER -