%0 Journal Article %T اولویت‌بندی شاخص‌ها و ابعاد موفقیت در بازاریابی کتاب‌های دانشگاهی %J فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات %I پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات %Z 2008-8760 %A مولوی, سلیمان %A عابسی, سعید %A شاه‌طهماسبی, اسماعیل %D 2013 %\ 05/01/2013 %V 14 %N 21 %P 29-53 %! اولویت‌بندی شاخص‌ها و ابعاد موفقیت در بازاریابی کتاب‌های دانشگاهی %K شاخص %K بازاریابی %K کتاب‌های دانشگاهی %R %X هدف اصلی این نوشتار شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های موفقیت در بازاریابی کتاب‌های دانشگاهی است. با انجام مطالعه‌های مختلف و بررسی پیشینة موضوع، تصمیم‌های راهبردی و آمیختة بازاریابی به‌عنوان عوامل محیط داخلی و تکنولوژی و زمان نیز به‌عنوان عوامل محیط بیرونی تأثیرگذار کسب‌وکار در نظر گرفته شد. جامعة آماری، ناشران تهرانی و تعداد نمونة آماری 220 نفر می‌باشد. انتخاب ناشران به روش تصادفی ساده صورت گرفته و برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه استفاده شده است. روایی پرسش‌نامه به‌طور صوری و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ تأیید شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از ضریب همبستگی اسپیرمن و فریدمن استفاده شده است. نتایج رتبه‌بندی عناصر به ترتیب: موقعیت‌یابی 048/6، محصول 876/5، زمان 621/5، مکان 308/5، فناوری 161/5، ترفیع 899/4، قیمت 694/4، هدف‌گذاری، 154/4 و بخش‌بندی 237/3 می‌باشد. %U https://www.jccs.ir/article_3350_41656ba91d5592c2df280476dd5ad6b7.pdf