%0 Journal Article %T بازنمایی مدیران دولتی در فیلم‏های سینمایی پس از انقلاب اسلامی ایران %J فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات %I پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات %Z 2008-8760 %A خاشعی, وحید %A میرحاجی, سیدمهدی %D 2016 %\ 03/01/2016 %V 16 %N 32 %P 165-196 %! بازنمایی مدیران دولتی در فیلم‏های سینمایی پس از انقلاب اسلامی ایران %K بازنمایی %K مدیران %K فیلم‏های سینمایی %K نشانه‏شناسی %R %X فیلم‏ها تصورات ما دربارۀ مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را بازنمایی می‏کنند و به شیوه‏هایی که دربارۀ مسائل می‌اندیشیم، شکل می‏دهند. با توجه به اینکه مقوله مدیریت، یکی از معضلات امروز کشور ماست، توجه به این مسئله که مدیران چگونه در فیلم‏های سینمایی بازنمایی و برساخت می‌شوند، در شناخت باور عمومی از مدیران می‏تواند مؤثر باشد. مقالۀ حاضر به بررسی چگونگی بازنمایی مدیران دولتی در فیلم‏های سینمایی پس از انقلاب اسلامی ایران پرداخته است.     پرسش اصلی بررسی حاضر این است که مدیران دولتی چگونه در فیلم‏های سینمایی ساخته شده در جمهوری اسلامی، بازنمایی شده‏اند و مقوله مدیریت چگونه با هویت‏های اجتماعی کنش‏گران فیلم‏ها گره خورده است؟ روش این مطالعه، تحلیل نشانه‏شناختی است که با به کارگیری آن، پنج فیلم سینمایی که در سال اکران خود، پرفروش‏ترین فیلم سال بوده‌اند، بررسی شد‏ه‏اند. یافته‌ها نشان می‏دهد فیلم‏سازان به ویژگی‌های حوزه رفتاری مدیران بیش از سایر حوزه‏ها توجه دارند. %U https://www.jccs.ir/article_13671_9ff43006f7200939c7491c00231e0f0f.pdf