%0 Journal Article %T بررسی میزان رضایتمندی بازدید‏کنندگان بیست و دومین نمایشگاه بین‏‌المللی قرآن %J فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات %I پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات %Z 2008-8760 %A صالحی, سیدجواد %A ضرغامی, برزین %A پورقاسم, فاطمه %D 2015 %\ 06/01/2015 %V 16 %N 29 %P 7-33 %! بررسی میزان رضایتمندی بازدید‏کنندگان بیست و دومین نمایشگاه بین‏‌المللی قرآن %K رضایت‌مندی %K بیست و دومین نمایشگاه بین‏المللی قرآن %K استان تهران %R %X پژوهش حاضر باهدف بررسی میزان رضایت‏مندی بازدیدکنندگان از بیست و دومین نمایشگاه بین‏المللی قرآن کریم صورت گرفت که از لحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات در گروه تحقیقات توصیفی ـ پیمایشی قرار می‏گیرد. جامعه آماری شامل تمام بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه بین‏المللی قرآن کریم بود که به علت حجم زیاد جامعه مورد بررسی از نمونه‏گیری در دسترس استفاده شد (4242 نفر). ابزار گردآوری داده‏ها پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط تعدادی از اساتید دانشگاه و میزان پایایی آن توسط آزمون آلفای کرونباخ تأیید شد (84/0). نتایج نشان داد که میانگین رضایت بازدیدکنندگان از بخش‏های دانشگاهیان، بین‏الملل، آثار مکتوب، محافل و مراسم، کودک و نوجوان، تشکل‏های قرانی، رسانه‏های دیجیتال، فعالیت‏های هنری، بخش علمی، بخش بانوان، روابط عمومی، بخش قرآن‏نویسان، آموزش و پرورش، حوزویان و خادمان قران در حد متوسط به بالا بوده است. براساس نتایج، بازدیدکنندگان از نقش نمایشگاه در گسترش فرهنگ قرآن و قرآن‏خوانی، شیوه برخورد و راهنمایی مسئولان غرفه‏ها، ساعات برگزاری نمایشگاه و اندازه غرفه‏ها در حد متوسط تا زیاد رضایت داشتند. اما رضایت از محل قرارگیری غرفه‏ها در نمایشگاه، محل برگزاری نمایشگاه، میزان تبلیغات صورت گرفته و تنوع محصولات ارائه‏شده در نمایشگاه بین کم تا متوسط بوده است. %U https://www.jccs.ir/article_10431_b3c646e45182dcf290bfc12880df5d67.pdf