فرافیلم و نسبت «خود» و «دیگری» در سینمای عبّاس کیارستمی

جلال نصیری هانیس؛ نادر شایگان فر؛ احمد الستی

دوره 21، شماره 49 ، فروردین 1399، ، صفحه 227-254

https://doi.org/10.22083/jccs.2019.191830.2846

چکیده
  فرافیلم آن دسته از فیلم‌هایی است که موضوع آن ماهیت سینما و امر فیلم‌سازی است، فیلم‌سازان این آثار با نگاه انتقادی به شیوۀ تولید معنا، تخیلی یا تصنعی بودن فیلم را برجسته کرده و به رویارویی با توهم موجود در فیلم‌های متعارف و واقع‌گرا می‌پردازند. تقابل و کشمکش شخصیت‌ها در آثار سینمایی به‌عنوان یک اصل، اهمیت مطالعۀ نسبت «خود» ...  بیشتر