دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
کلیدواژهها = پروپاگاندا
تعداد مقالات: 3
نسبتیابی عرصه هنر با حوزه فرهنگ و ارتباطات
دوره 22، شماره 55 ، آبان 1400، ، صفحه 7-37
چکیده
پیش از آغاز دوران مدرن و توسعۀ اعجابآور فنّاوری ارتباطات جمعی، مقولۀ هنر در کانون توجه اهالی اندیشه بود. اما پس از بسط رسانههای جمعی و توسعۀ ادبیات حوزۀ فرهنگ و ارتباطات، نسبتِ مقولاتی از قبیل هنر، فرهنگ و ارتباطات مغفول ماند و همین مسئله معضلات فراوانی را موجب شد. این پژوهش بر آن است که، با بررسی برخی از سازههای مفهومی و نظری ... بیشترشناسایی گونههای مشابه با خبر جعلی و تبیین شاخصههای تفاوت بین آنها
دوره 22، شماره 54 ، مرداد 1400، ، صفحه 7-46
چکیده
عبارت جدید «خبر جعلی» با پدیدار شدن تغییرات گسترده در زیرساخت های ارتباطاتی و پدید آمدن رسانه های نو و تغییرات بعدی در ساختارها و نهادهای جوامع انسانی، ازجمله در سیاست و اقتصاد، در سالهای اخیر به یکی از مسائل بحثبرانگیز حوزههای عمومی و دانشگاهی رشته های مرتبط با روزنامه نگاری، رسانه، ارتباطات و فرهنگ تبدیل ... بیشترمقایسة شیوه های ارتباطی و تبلیغی چهره های قرآنی با روشهای تبلیغ امروزین
دوره 13، شماره 18 ، شهریور 1391، ، صفحه 113-144