تفاوت معنا در موسیقی رادیو و تلویزیون

حسن خجسته

دوره 21، شماره 51 ، مهر 1399، ، صفحه 115-133

https://doi.org/10.22083/jccs.2020.215490.2993

چکیده
  موسیقی یکی از پرکاربردترین و شاید از ضروری‌ترین انواع هنری است که در تولیدات رسانه‌های صوتی و تصویری نقش مهمی دارد. هر رسانه، معنایی به اقتضای خودش تولید می‌کند. موسیقی در رسانه رادیو همان معنایی را ندارد که به‌صورت تصویری از تلویزیون یا در قالب ویدئوکلیپ پخش می‌شود. موسیقی فقط ترکیب صداهای گوناگون سازها بر اساس اصول خاصی است که ...  بیشتر

آیندۀ مصرف رسانه‏‌ای مخاطبان: مطالعۀ موردی با روش دلفی

حسن خجسته باقرزاده؛ ملیکا بردبار؛ سید وحید عقیلی

دوره 19، شماره 43 ، آذر 1397، ، صفحه 83-106

https://doi.org/10.22083/jccs.2018.142894.2524

چکیده
  امروزه مصرف رسانه‌ها در سراسر جهان بسیار بالاست و با پیشرفت فناوری، فرصت‌های بیشتری برای انتخاب مخاطبان در موقعیت­ها، مکان‌ها و با رفتارهای مختلف در سراسر جهان ایجاد شده است. این فرصت، سپهر رسانه­ای را گسترده‌ترکرده و شیوه‌ای را که مخاطبان در آن تعامل و استفاده می‌کنند، تغییر داده است. در دهه‌های اخیر، با توجه به تغییرات ...  بیشتر

الگوهای هنجاری تولید محتوای رسانه‏ها: راهبرد ایجاد مزیت رقابتی

حسن خجسته باقرزاده

دوره 18، شماره 37 ، خرداد 1396، ، صفحه 193-218

https://doi.org/10.22083/jccs.2017.63518.1995

چکیده
  رسانه‏ها تولیدات خود را براساس الگوهای هنجاری تعریف شده‏ای که در تشکیلات سازمان‏ها بروز و ظهور دارد، تولید می‏کنند. این الگوها در طول زمان تبدیل به کلیشه‏های قدرتمندی می‏شوند که خلاصی از آن‏ها چندان میسر نیست. از این‌رو یافتن الگویی متفاوت برای ارائه محتوای متفاوت همواره یکی از دغدغه‏های مهم سازمان‏های رسانه‏ای ...  بیشتر