پیش‌بینی فروش فیلم در گیشۀ سینمای ایران با رویکرد پویایی سیستم

مهیار کمالی سراجی؛ سیدحیدر میرفخرالدینی؛ سید مهدی شریفی؛ افشین امیدی

دوره 22، شماره 55 ، آبان 1400، ، صفحه 293-316

https://doi.org/10.22083/jccs.2020.191668.2845

چکیده
  ریسک سرمایه‌گذاری به‌منظور کسب موفقیت مالی در محصولاتی همچون فیلم­های سینمایی که عمر کوتاهی دارند بسیار بالاست. در مطالعات گذشته برای تحلیل پویایی­های این صنعت از مدل‌های خطی و ایستایی استفاده ‌شده است که به‌خاطر خطی­بودنشان، قادر به تحلیل واقع­نگر پیچیدگی­ها و پویایی­های حاکم بر صنعت سینما نیستند. با توجه به اهمیت ...  بیشتر

صنعت موسیقی در عصر فنّاوری‌های نوین: ارائه راهبردهای نوآورانه برای توزیع دیجیتال موسیقی در ایران

طاهر روشندل اربطانی؛ افشین امیدی؛ اسماعیل نوروزی

دوره 21، شماره 52 ، دی 1399، ، صفحه 277-308

https://doi.org/10.22083/jccs.2019.152426.2587

چکیده
  با مشاهدۀ تغییرات چند دهۀ اخیر می­توان گفت که اینترنت و به دنبال آن فنّاوری‌های دیجیتال، کلیت صنعت موسیقی را متحول و دگرگون کرده­اند. اگرچه می­توان به برخی از پیامدهای منفی این روند اشاره کرد، بااین‌حال باید پذیرفت که بخش بزرگی از کسب­وکارهای جدید در صنعت موسیقی همچون توزیع دیجیتال موسیقی پیامد مثبت همین تغییرات فناورانه ...  بیشتر

رسانه و سلامت: شناسایی و تحلیل چارچوب‌های خبری در بازنمایی رسانه‌ای بیماری ام‌اس

داتیس خواجه ئیان؛ سمیه لبافی؛ افشین امیدی

دوره 20، شماره 46 ، شهریور 1398، ، صفحه 67-88

https://doi.org/10.22083/jccs.2019.146723.2548

چکیده
  رسانه­ها با استفاده از چارچوب‌بندی، ذهن مخاطبان و افکار عمومی را در مقابل رویدادها و مسائل شکل می‌دهند و بر واکنش‌های جامعه در برابر پدیده‌ها تأثیر می‌گذارند. به این علت که در دهه اخیر تعداد قابل توجهی از ایرانیان به بیماری ام‏اس مبتلا شده‌اند و کیفیت زندگی بیماران و اطرافیان آنها تحت تأثیر قرار گرفته است؛ بازنمایی صحیح این ...  بیشتر