منابع و مأخذ
الف) کتابها و مقالات
اسلاملو، نعیمه و محمدحسن زمان وزیری (1389). زن، ستم تاریخی، ستم برابری، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری خیبر.
اسماعیلی، محسن (1385). حقوق تبلیغات بازرگانی در ایران و جهان، تهران: نشر شهر.
افخمی، بهنام (1387). «تبلیغات تجاری و ارزشهای فرهنگی در مجلات خانواده»، فصلنامه رسانه، شماره 75: 173-193.
جعفری تبریزی، محمدتقی (1370). حقوق جهانی بشر از دیدگاه اسلام و غرب، تهران: انتشارات دفتر خدمات حقوق بینالملل جمهوری اسلامی ایران.
جعفری لنگرودی، محمدجعفر (1387). مقدمه عمومی علم حقوق، چاپ یازدهم، تهران: گنج دانش.
حیاتی، علیعباس (1386). مقدمه علم حقوق، تهران: نشر میزان.
حبیبزاده، محمدجعفر و اسمعیل رحیمینژاد (1386). «کرامت انسانی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه مدرس علوم انسانی، شماره 4.
دهخدا، علیاکبر (1373). لغتنامه، جلد 11. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
رسولی، محمدرضا (1386). بررسی تطبیقی قوانین تبلیغات تجاری در بین کشورهای ایران، انگلستان، چین و ارمنستان، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
رضایی، محمد و عباس کاظمی (1387). «سیاست جنسیت در تلویزیون ایران»، فصلنامه پژوهش زنان، شماره3 : 112-85
ضیائی بیگدلی، محمدرضا (1386). حقوق بینالملل عمومی، چاپ بیست و نهم، تهران: گنج دانش.
عابدینی، ناصر (1388). تصویر زنان در رادیو ایران، تهران: طرح آینده.
عابدینی، ناصر (1385). «صدا و سیما و آگهیهای بازرگانی، مصاف آرمانها و واقعیتها»، مجله رادیو، شماره 33: 80-78.
کاتوزیان، ناصر (1385). مقدمه علم حقوق و مطالعه در نظام حقوقی ایران، چاپ چهل و نهم، تهران: شرکت سهامی انتشار.
گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی (1391). اظهار نظر کارشناسی درباره نظام جامع رسانههای همگانی به شماره مسلسل12463.
مطهری، علی (20/1/1396). نظارت شورای نظارت بر صدا و سیما امری تشریفاتی است.
معتمدنژاد، کاظم (1388). حقوق تبلیغات بازرگانی، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
مولانا، سیدحمید (1387). «آن سوی تبلیغات بازرگانی جهانی، واقعیتها و چالشها»، فصلنامه رسانه، شماره 75: 24-9.
ب) قوانین و مقررات
اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض از تابلوهای منصوب در شهر تهران مصوب شورای اسلامی شهر تهران مورخ 29 دی 1383.
اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی 1371.
اهداف، محورها، اولویتها و سیاستهای تولید، تأمین و پخش سازمان صدا و سیما مصوب معاونت تحقیقات و برنامهریزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 1384.
اهداف و سیاستهای کلی فرهنگی برنامه سوم توسعه کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1377.
دستورالعمل اجرایی تبلیغات شهری (محیطی) مصوب کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور مورخ 21 مهر 1394.
دستورالعمل تبلیغات محیطی کالا و خدمات مصوب شورای فرهنگ عمومی مورخ 12 اردیبهشت 1391.
دستورالعمل تهیه آگهیهای تبلیغاتی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مصوب اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی 1377.
دستورالعمل نحوه استفاده از تصویر هنرمندان و ورزشکاران در تبلیغات مصوب کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور مورخ 3 دی ماه 1393.
سیاستهای فرهنگی ـ تبلیغی روز زن مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 16 مهر 1381.
سیاستها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 27 بهمن 1388.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1358.
قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 (کتاب پنجم).
قانون مطبوعات مصوب 1364 و اصلاحیه آن در سال 1379.
مجموعه ضوابط تهیه و تولید محتوایی آگهیها در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مصوب اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بهار 1395.
مصوبه مربوط به اخذ عوارض از تابلوهای منصوب در شهر تهران مصوب شورای اسلامی شهر تهران مورخ 12بهمن 1382.
مصوبه اخذ عوارض از تابلوهای غیر منصوب در شهر تهران مصوب شورای اسلامی شهر تهران مورخ 29دی ماه 1383.